49. SURVEY OF INPATIENT SATISFACTION AND SOME SOLUTIONS TO IMPROVE QUALITY AT NATIONAL LUNG HOSPITAL IN 2023
Main Article Content
Abstract
Background: Patient satisfaction survey is one of the crucial tasks, playing a significant role in improving the quality of diagnosis and treatment at the National Lung Hospital (NLH).
Objective: To assess the level of inpatient satisfaction and propose intervention solutions to enhance the quality at NLH in 2023.
Methods: Cross-sectional descriptive study, surveying 832 inpatients treated at 13 Clinical Departments at NLH, from March 2023 to December 2023.
Results: The survey results help find issues where patients are not really satisfied/the level of satisfaction is not high: Food quality, daily menu changes, signage, advice on medication regimen... provide a basis for timely intervention solutions, increasing the satisfaction of patients and their families.
Article Details
Keywords
Patient satisfaction, inpatients, improving the quality of medical examination and treatment.
References
ngày 18 tháng 11 năm 2016 về việc Ban hành Bộ
tiêu chí chất lượng bệnh viện Việt Nam, phiên
bản 2.0
[2] Bộ Y tế (2019), Quyết định số 3869/QĐ-BYT
ngày 28 tháng 8 năm 2019 về việc Ban hành các
mẫu phiếu và hướng dẫn khảo sát hài lòng người
bệnh và nhân viên y tế.
[3] Bệnh viện Phổi Trung ương (2022), Kết quả tự
kiểm tra đánh giá Bộ tiêu chí chất lượng bệnh
viện.
[4] Nguyễn Lê Hồng Vân (2020), Thực trạng hài
lòng đối với dịch vụ khám bệnh của Trung tâm
kiểm soát bệnh tật tỉnh Thanh Hóa.
[5] Nguyễn Thị Mai Mai (2022), Nghiên cứu sự hài
lòng của người bệnh với dịch vụ khám bệnh tại
Bệnh viện Nội tiết Trung ương.
[6] Bệnh viện Phổi Trung ương (2023), Thông báo
số 224, ngày 04 tháng 01 năm 2024 “ Thông báo
kết quả khảo sát hài lòng người bệnh và nhân
viên y tế năm 2023”.