49. SURVEY OF INPATIENT SATISFACTION AND SOME SOLUTIONS TO IMPROVE QUALITY AT NATIONAL LUNG HOSPITAL IN 2023

Nguyen Thi Hoai Thu1
1 National Lung Hospital

Main Article Content

Abstract

Background: Patient satisfaction survey is one of the crucial tasks, playing a significant role in improving the quality of diagnosis and treatment at the National Lung Hospital (NLH).


Objective: To assess the level of inpatient satisfaction and propose intervention solutions to enhance the quality at NLH in 2023.


Methods: Cross-sectional descriptive study, surveying 832 inpatients treated at 13 Clinical Departments at NLH, from March 2023 to December 2023.


Results: The survey results help find issues where patients are not really satisfied/the level of satisfaction is not high: Food quality, daily menu changes, signage, advice on medication regimen... provide a basis for timely intervention solutions, increasing the satisfaction of patients and their families.

Article Details

References

[1] Bộ Y tế (2016), Quyết định số 6858/QĐ-BYT
ngày 18 tháng 11 năm 2016 về việc Ban hành Bộ
tiêu chí chất lượng bệnh viện Việt Nam, phiên
bản 2.0
[2] Bộ Y tế (2019), Quyết định số 3869/QĐ-BYT
ngày 28 tháng 8 năm 2019 về việc Ban hành các
mẫu phiếu và hướng dẫn khảo sát hài lòng người
bệnh và nhân viên y tế.
[3] Bệnh viện Phổi Trung ương (2022), Kết quả tự
kiểm tra đánh giá Bộ tiêu chí chất lượng bệnh
viện.
[4] Nguyễn Lê Hồng Vân (2020), Thực trạng hài
lòng đối với dịch vụ khám bệnh của Trung tâm
kiểm soát bệnh tật tỉnh Thanh Hóa.
[5] Nguyễn Thị Mai Mai (2022), Nghiên cứu sự hài
lòng của người bệnh với dịch vụ khám bệnh tại
Bệnh viện Nội tiết Trung ương.
[6] Bệnh viện Phổi Trung ương (2023), Thông báo
số 224, ngày 04 tháng 01 năm 2024 “ Thông báo
kết quả khảo sát hài lòng người bệnh và nhân
viên y tế năm 2023”.