INLUENCING FACTORS RELATED TO INPATIENT’S SATISFACTION WITH ANUS-RECTUM HEALTH CARE SERVICES IN TAM AN HOSPITAL THANH HOA, 2020

Le Van Co1, Ngo Van Toan2,3, Le Vu Thuy Huong1, Tran Minh Hai1
1 Tam An Hospital
2 Hanoi Medical University
3 Hanoi Medical University Hospital

Main Article Content

Abstract

Nghiên cứu mô tả cắt ngang được thực hiện tại Bệnh viện Tâm An chuyên khoa Trĩ- Hậu môn trực
tràng nhằm phân tích mối liên quan giữa một số yếu tố và sự hài lòng và mong đợi về chất lượng
của dịch vụ khám chữa bệnh. 310 bệnh nhân nội trú được phỏng vấn theo bộ tiêu chí đánh giá sự hài
lòng của bệnh nhân nội trú đối với bệnh viện của Bộ Y tế. Kết quả nghiên cứu cho thấy 94% bệnh
nhân hài lòng với chất lượng dịch vụ và 89% chắc chắn quay trở lại sử dụng dịch vụ. Việc sử dụng
thẻ BHYT (OR= 4,5; 95%CI= 1,34-9,57) và người có kinh tế khá giả có sự hài lòng cao (OR=5,1;
95%CI=1,86- 13,88) hơn những bệnh nhân khác.

Article Details

References

1. Ministry of Health, The criterias to assess the satisfaction of inpatients with the hospital, QĐ 3869/2019-BYT, 2019. (in Vietnamese)
2. Huong BTT, Patient satisfation assesment on the quality of medical services at the Department of Medical Examination and Treatment at Duy Tien General Hospital in Bac Ninh province, 2009. Master thesis, Hanoi University of Public Health, 2019. (in Vietnamese)
3. Thinh NC, Patient satisfaction assessment with medical examination and treatment services at the Internal Pediatric Department, Dong Da General Hospital, 2010, Master thesis, Hanoi University of Public Health, 2010. (in Vietnamese)
4. Nhan NM, Pain relief in hemorrihoids surgery, a method of painless surgery, Medical Publishing, 2002. (in Vietnamese)
5. Luu TT, Patient satisfaction at Da Nang General Hospital at Da Nang University, Code: 60.34.05, 2011.
6. Tuoi TT, Toan NV, Tuan VM, Patient satisfaction with dental care at School of Odinto-Stomatology, Hanoi Medical University, Journal of Clinical Medicine, 2019; 114: 66-75.
7. Du VV, Thiet NB, Inpatient satisfaction of the medical services at the Department of On-Demand Treatment, National Hospital of Obstretrics and Gynecology, A cross-sectional study, 2016. (in Vietnamese)
8. Ngoc TTB, Patients satisfaction assessment with medical examination and treatment services at several departments at Dong Thap General Hospital, 2011, Hospital management thesis, Hanoi University of Public Health, 2011. (in Vietnamese)
9. Hill B, Morris J, Goodwin N, Burke T, National evaluation of personal dental services: a qualitative investigation into patients’ perceptions of dental service, Br Dent J., 2003;195: 654-656.
10. Anderson R (2004). Patient expectations of emergency dental services: a qualitative interview study, Br Dent J., 2004; 197(6): 331-334.