THE CURRENT SITUATION AND RESULTS OF CONTINUOUS TRAINING IN BACH MAI HOSPITAL, 2020-2021

Tran Thi Ly1, Le Van Nhan2, Tran Quoc Thang3, Nguyen Thu Trang4, Dao Van Dung5
1 National Lung Hospital
2 Van Hien University
3 Institute of Community Health
4 Bach Mai Hospital
5 Thang Long University

Main Article Content

Abstract

Background: Continuing Medical Education (CME) is a form of training for students who have
graduated from intermediate schools, colleges, universities and after universities. Medical staff
work in medical facilities are obliged to attend continuous training courses to meet the professional
requirements of their current position.
Objective: Describe the current situation and results of continuous training in Bach Mai Hospital.
Methods: Cross-sectional study, quantitative research.
Results: This study collected information from 413 trainees, 99 trainers in Bach Mai Hospital through
questionnaires and retrospective data from training courses management records. The research results
show that most of the courses are built and issued according to regulations. Students’ knowledge and
ability to apply knowledge/skills are quite good.
Conclusion: Active teaching methods are used by most of the trainers. The form of course evaluation
is diverse, suitable for many types of trainees. The results of trainees at the end of the course are
quite high (51.6%). The percentage of trainees who apply their trained knowledge/skills in practice
is over 90%.

Article Details

References

[1] Bộ Y tế, Thông tư số 22/2013/TT-BYT của Bộ
trưởng Bộ Y tế, ngày 09/8/2013 về việc Hướng
dẫn đào tạo liên tục cho cán bộ y tế, 2013.
[2] Bộ Y tế, Thông tư số 26/2020/TT-BYT, ngày
28/12/2020 của Bộ trưởng Bộ Y tế về việc sửa
đổi, bổ sung Thông tư 22/2013/TT-BYT hướng
dẫn đào tạo liên tục cho cán bộ y tế, 2020.
[3] Trung tâm Đào tạo và Chỉ đạo tuyến, Bệnh viện
Bạch Mai, Báo cáo tổng kết hoạt động Đào tạo
năm 2014, 2014.
[4] Trịnh Yên Bình, Thực trạng nguồn nhân lực,
nhu cầu đào tạo liên tục cho nhân viên y học cổ
truyền, đánh giá hiệu quả một số giải pháp can
thiệp. Luận án tiến sĩ, Trường Đại học Y Hà Nội,
2013.
[5] Thái Phương Oanh, đánh giá hoạt động đào tạo
liên tục tại Bệnh viện Bạch Mai năm 2017, Đề tài
nghiên cứu cấp cơ sở, 2017.