38. SATISFACTION OF INAPATIENTS IN SOME CLINICAL DEPARTMENTS AT THE TAM ANH GENERAL HOSPITAL HANOI IN 2025

Dao Thi Loan1, Tran Nhu Nguyen2, Phan Thi Hong Tuyen1, Nguyen Thi Thanh Dieu1, Nguyen Thi Lien1, Dao Thi Lien2
1 Tam Anh General Hospital Hanoi
2 Thang Long University

Main Article Content

Abstract

Objective: Describe the satisfaction of inpatients in some clinical departments at Tam Anh General Hospital, Hanoi in 2025.


Research subjects and methods: Cross-sectional descriptive study on 341 inpatients at Tam Anh General Hospital, Hanoi from January to April 2025. Using the Inpatient Satisfaction Survey Questionnaire issued by the Ministry of Health in January 2024. Data analysis using SPSS20.0 software to describe the percentages, averages, and medians.


Results and conclusions: The overall satisfaction rate of inpatients at the hospital is high (98.7%), the average satisfaction score is 4.69 (4.7)/5 points. The highest is the group of factors of attitude and capacity of medical staff with a satisfaction rate of 99.9%. The lowest is the group of factors “waiting time” (elevator, procedure, medical examination, treatment)


The criteria of waiting time for medical examination and treatment at the hospital and the criteria of accessing wireless internet right at the hospital are two criteria with lower satisfaction rates with satisfaction rates of 92.7% and 96.5% respectively.

Article Details

References

[1] World Health Organization, Everybody’s Business: Strengthening Health Systems toImprove Health Outcomes: WHO’s Frmaework for Action, World Health Organization, 2007.
[2] Bộ Y tế. Quyết định số 56/QĐ-BYT, ngày 08 tháng 01 năm 2024, ban hành Hướng dẫn về phương pháp đo lường hài lòng của người dân đối với dịch vụ y tế công giai đoạn 2024-2030.
[3] Sở Y tế thành phố Hồ Chí Minh. Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh nội trú về khám, chữa bệnh tại các bệnh viện đa khoa thuộc Sở Y tế thành phố Hồ Chí Minh và hiệu quả một số biện pháp can thiệp, 2016.
[4] Nguyễn Phổ, Trinh Thị Thúy Anh và cộng sự. Nghiên cứu tỉ lệ và đánh giá mức độ hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Đa khoa Hoàng Tuấn năm 2024. Tạp chí Y học Việt Nam, 2024, tập 543, số 2, tr. 335-338.
[5] Trần Thị Lý, Lê Văn Nhân và cộng sự. (2023), Thực trạng và một số yếu tố liên quan đến mức độ hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Việt Nhật năm 2021. Tạp chí Y học Việt Nam, 2023, tập 523, số 2, tr. 163-166.
[6] Vũ Văn Du, Phùng Thị Huyền và cộng sự. Thực trạng hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Phụ Sản Trung ương năm 2020-2022. Tạp chí Nghiên cứu Y học, 2023, tập 172, số 11, tr. 217-223.