37. EXPERIENCES OF INPATIENTS AT HA TINH REHABILITATION HOSPITAL IN 2023 AND SOME RELATED FACTORS

Tran Thi Hong Vui1, Ngo Tri Tuan2, Nguyen Thi Hoai Thu2
1 Ha Tinh Rehabilitation Hospital
2 Hanoi Medical University

Main Article Content

Abstract

Objective: Describe the experience of patients receiving inpatient treatment at Ha Tinh Rehabilitation Hospital in 2023 and analyze some related factors.


Method: Cross-sectional descriptive study conducted on 238 inpatients at Ha Tinh Rehabilitation Hospital from May 2023 to July 2024.  The study used the available Vietnamese version of the CAHPS toolkit in the form of interviews.


Results: The overall positive patient experience was 79.61%. The proportion of patients with positive experiences is high in the following aspects: when hospitalized (92.7%), nurse’s care (82.1%), doctor’s care (91.7%), machinery and tools (94.3%), when completing hospital discharge payment procedures (95.5%), and upon discharge from the hospital (96.3%). Factors related to the experience of patients receiving inpatient treatment are that patients with health insurance cards have 3.66 times more positive experiences than the group without health insurance cards, Patients treated for the second time experienced 2.99 times more positive experiences than the group treated for the first time, patients discharged from the hospital in a better condition had 4 times more positive experiences than the go home/transfer group.


Conclusions: Positive experience of inpatients at the Ha Tinh Rehabilitation Hospital reached 79.61%. It is necessary to train on communication and behavior, improve morale and attitude to serve patients and strengthen patient room hygiene.

Article Details

References

[1] What Is Patient Experience? Accessed July 5, 2023, https://www.ahrq.gov/cahps/about-cahps/patient-experience/index.html.
[2] Bộ Y tế. Quyết định số 6858/QĐ-BYT của ngày 18/11/2016 về việc ban hành Bộ tiêu chí chất lượng Việt Nam.
[3] Trần Thị Diệp. Trải nghiệm của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Thanh Nhàn năm 2021 và một số yếu tố liên quan. Luận văn thạc sỹ quản lý bệnh viện. Trường Đại học Y Hà Nội, 2022.
[4] Lê Thị Thanh Xuân. Trải Nghiệm điều trị nội trú của người bệnh tại một số khoa lâm sàng, Bệnh viện 19-8 Bộ Công an và một số yếu tố ảnh hưởng. Luận văn bác sỹ chuyên khoa cấp II, Trường Đại học Y Hà Nội, 2022.
[5]Nguyễn Thị Thu Hà. Trải nghiệm của người nhà bệnh nhi điều trị nội trú tại Bệnh viện Sản Nhi tỉnh Ninh Bình năm 2021. Đề tài nghiên cứu cấp cơ sở, Trường Đại học Y Hà Nội, 2021.
[6] Richards S.E, Thompson R, Paulmeyer S et al. Can specific feedback improve patients’ satisfaction with hospitalist physicians? A feasibility study using a validated tool to assess inpatient satisfaction. Patient Experience Journal, 2018, 5 (3): 34-40, doi:10.35680/2372-0247.1299.
[7] Cao Ánh Ngọc. Trải nghiệm của người bệnh điều trị nội trú tại Khoa Nội tổng hợp, Bệnh viện Đa khoa tỉnh Nam Định và một số yếu tố liên quan. Luận văn thạc sỹ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y Hà Nội, 2020.
[8] Sở Y tế thành phố Hồ Chí Minh. Kết quả khảo sát trải nghiệm người bệnh nội trú tại các bệnh viện trên địa bàn thành phố Hồ Chí Minh 6 tháng cuối năm 2021, 2021.
[9] Nguyễn Trọng Sơn, Nguyễn Phương Anh, Đàm Thị Thúy Dung. Trải nghiệm người bệnh nội trú tại Bệnh viện Hữu nghị Việt Đức năm 2021. Tạp chí Y học Việt Nam, 2022, 520 (1A), tr. 252-257, doi:https://doi. org/10.51298/vm j.v520i1A.3783.