11. QUALITY OF INPATIENT TREATMENT SERVICES AT HANOI CHILDREN’S HOSPITAL IN 2025
Main Article Content
Abstract
Objective: To describe the quality of inpatient treatment services at Hanoi Children’s Hospital in 2025.
Methodology: A cross-sectional descriptive study was conducted to assess the quality of inpatient treatment services at Hanoi Children’s Hospital in 2025.
Results: The quality of inpatient services at Hanoi Children’s Hospital in 2025 was highly rated by patients and their caregivers, with an overall satisfaction rate of 94%. Among the evaluated aspects: tangibles were rated positively at 78.7%, empathy at 89.4%, responsiveness at 92.8%, assurance at 93.2%, and reliability at 95.7%. The average service quality score assessed by customers was 4.21 out of 5. Factors related to the quality of inpatient treatment at Hanoi Children’s Hospital in 2025 include the occupation of the caregiver and the number of hospital visits for treatment.
Conclusion: The rate of assessment of quality of inpatient treatment services at Hanoi Children’s Hospital in 2025 is relatively hight, 94% and the mean score is 4,21/5.
Article Details
Keywords
Quality of inpatient healthcare service, Hanoi Children’s Hospital.
References
[2] Bộ Y tế. Thông tư số 19/2013/TT-BYT hướng dẫn thực hiện quản lý chất lượng dịch vụ khám bệnh, chữa bệnh tại bệnh viện, 2013.
[3] Nguyễn Đức Thành. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh nội trú tại Bệnh viện Đa khoa tỉnh Hòa Bình, Tạp chí Y học thực hành, 2013.
[4] Nguyễn Thị Hiển và cộng sự. Chất lượng dịch vụ điều trị nội trú và một số yếu tố ảnh hưởng tại Trung tâm chẩn đoán và điều trị ung bướu Bệnh viện Quân y 175, thành phố Hồ Chí Minh năm 2021. Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển, 2021, tập 5, số 5, tr. 127-133.
[5] Nguyễn Bích Hường. Thực trạng chất lượng dịch vụ khám bệnh, chữa bệnh và một số yếu tố ảnh hưởng tại Khoa Khám bệnh đa khoa, Bệnh viện Y học dân tộc thành phố Hồ Chí Minh năm 2019, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội, 2019.
[6] Nguyễn Văn Huy. Chất lượng dịch vụ khám bệnh, chữa bệnh tại Khoa Nội 4, Bệnh viện Ung bướu thành phố Hồ Chí Minh năm 2020 và một số yếu tố ảnh hưởng, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội, 2020.
[7] Al Damen. Health Care Service Quality and Its Impact on Patient Satisfaction “Case of Al-Bashir Hospital”. International Journal of Business and Management, 2017, 12 (9).