19.FEEDBACK FROM FINAL-YEAR STUDENTS ABOUT THE TRAINING PROGRAM FOR PREVENTIVE MEDICINE DOCTORS FROM 2020 TO 2023

Dam Thi Ngoc Anh1, Le Dinh Luyen1, Le Xuan Hung1, Bui Quang Cong1, Le Phuc Thanh1, Dinh Thu Anh1, Duong Minh Nguyet1
1 Hanoi Medical University

Main Article Content

Abstract

Objective: Describe the feedback of final-year students about the Preventive Medicine Doctor training program from 2020 to 2023.


Research method: A cross-sectional study of 333 final-year Preventive Medicine Doctor students at Hanoi Medical University, course 2014-2020; course 2015-2021; course 2016-2022; course 2017-2023. Use pre-designed questions sent to classes for students to fill out themselves.


Results: Regarding the program objectives, the percentage of students who agreed and strongly agreed was 53,5% and 27,3%, respectively. Regarding the organization of teaching activities, the percentage of students who agreed and strongly agreed was 58,6% and 20,7%, respectively. Regarding the knowledge outcome standards, the percentage of students who felt confident and very confident was 41,4% and 1,5%, respectively. Regarding the skill outcome standards, the percentage of students who felt confident and very confident was 57,1% and 13,2%, respectively. Females have an odds ratio of 1.68 times higher than males regarding the positive response rate to the knowledge outcome standard (OR = 1.68; CI = 1.04–2.72). Regarding factors related to the positive response rate to the skills outcome standard, students with Good/Excellent academic performance have an odds ratio of 0.42 times lower than students with Average/Fair academic performance (OR = 0.42; 95% CI = 0.26–0.68), and students living in urban areas have an odds ratio of 0.49 times lower than those in rural areas (OR = 0.49; 95% CI = 0.28–0.82). These differences are statistically significant with p < 0.05.


Conclusion: Preventive Medicine students responded positively to the Preventive Medicine Doctor training program from 2020 to 2023.

Article Details

References

[1]. Thế TĐ, Bích HNT, Huyền MNT. CÔNG TÁC LẤY Ý KIẾN PHẢN HỒI CỦA NGƯỜI HỌC Ở CÁC TRƯỜNG ĐẠI HỌC VÀ CAO ĐẲNG HIỆN NAY. Tạp Chí Nghiên Cứu Dân Tộc. 2020;9(4):47–53.
[2]. Thiếu 23.800 nhân lực y tế dự phòng và những khoảng trống trong đào tạo, sử dụng - Hoạt động của địa phương - Cổng thông tin Bộ Y tế [Internet]. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Available at: https://moh.gov.vn/hoat-dong-cua-dia-phuong/-/asset_publisher/gHbla8vOQDuS/content/thieu-23-800-nhan-luc-y-te-du-phong-va-nhung-khoang-trong-trong-ao-tao-su-dung
[3]. Nội TĐ học YH, DHYHN. Trường Đại học Y Hà Nội. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Trường Đại học Y Hà Nội. Available at: https://hmu.edu.vn/p/a9209374-897f-4211-b1c6-fc49f0521081/dao-tao-bac-si-y-hoc-du-phong
[4]. Cần quan tâm hơn về hoạt động quản lý bệnh không lây nhiễm và rối loạn sức khỏe tâm thần tại tuyến y tế cơ sở - Hoạt động của lãnh đạo bộ - Cổng thông tin Bộ Y tế [Internet]. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Available at: https://moh.gov.vn/hoat-dong-cua-lanh-dao-bo/-/asset_publisher/TW6LTp1ZtwaN/content/can-quan-tam-hon-ve-hoat-ong-quan-ly-benh-khong-lay-nhiem-va-roi-loan-suc-khoe-tam-than-tai-tuyen-y-te-co-so
[5]. Việt Nam đối mặt với gánh nặng bệnh tật do sự gia tăng của bệnh không lây nhiễm - Hoạt động của lãnh đạo bộ - Cổng thông tin Bộ Y tế [Internet]. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Available at: https://moh.gov.vn/hoat-dong-cua-lanh-dao-bo/-/asset_publisher/TW6LTp1ZtwaN/content/viet-nam-oi-mat-voi-ganh-nang-benh-tat-do-su-gia-tang-cua-benh-khong-lay-nhiem
[6]. Tập trung các can thiệp dự phòng bệnh không lây nhiễm cho thanh thiếu niên - Tin liên quan - Cổng thông tin Bộ Y tế [Internet]. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Available at: https://moh.gov.vn/tin-lien-quan/-/asset_publisher/vjYyM7O9aWnX/content/tap-trung-cac-can-thiep-du-phong-benh-khong-lay-nhiem-cho-thanh-thieu-nien?inheritRedirect=false
[7]. Thực trạng việc làm của sinh viên ngành Bác sĩ Y học dự phòng Trường Đại học Y Hà Nội tốt nghiệp từ năm 2018 đến năm 2020 - Trường Đại Học Sư Phạm Kỹ Thuật [Internet]. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Available at: https://thuvienso.hcmute.edu.vn/tailieuvn/doc/thuc-trang-viec-lam-cua-sinh-vien-nganh-bac-si-y-hoc-du-phong-truong-dai-hoc-y-ha-noi-tot-nghiep-tu-2638140.html
[8]. Hướng dẫn thực hiện Chỉ thị 16/CT-TTg về cách ly xã hội - Hoạt động của lãnh đạo bộ - Cổng thông tin Bộ Y tế [Internet]. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Available at: https://moh.gov.vn/hoat-dong-cua-lanh-dao-bo/-/asset_publisher/TW6LTp1ZtwaN/content/huong-dan-thuc-hien-chi-thi-16-ct-ttg-ve-cach-ly-xa-hoi
[9]. Biddle RE. How to Set Cutoff Scores for Knowledge Tests Used in Promotion, Training, Certification, and Licensing. Public Personnel Management. 1993;22(1):63-79. doi:10.1177/009102609302200105