19.FEEDBACK FROM FINAL-YEAR STUDENTS ABOUT THE TRAINING PROGRAM FOR PREVENTIVE MEDICINE DOCTORS FROM 2020 TO 2023
Main Article Content
Abstract
Objective: Describe the feedback of final-year students about the Preventive Medicine Doctor training program from 2020 to 2023.
Research method: A cross-sectional study of 333 final-year Preventive Medicine Doctor students at Hanoi Medical University, course 2014-2020; course 2015-2021; course 2016-2022; course 2017-2023. Use pre-designed questions sent to classes for students to fill out themselves.
Results: Regarding the program objectives, the percentage of students who agreed and strongly agreed was 53,5% and 27,3%, respectively. Regarding the organization of teaching activities, the percentage of students who agreed and strongly agreed was 58,6% and 20,7%, respectively. Regarding the knowledge outcome standards, the percentage of students who felt confident and very confident was 41,4% and 1,5%, respectively. Regarding the skill outcome standards, the percentage of students who felt confident and very confident was 57,1% and 13,2%, respectively. Females have an odds ratio of 1.68 times higher than males regarding the positive response rate to the knowledge outcome standard (OR = 1.68; CI = 1.04–2.72). Regarding factors related to the positive response rate to the skills outcome standard, students with Good/Excellent academic performance have an odds ratio of 0.42 times lower than students with Average/Fair academic performance (OR = 0.42; 95% CI = 0.26–0.68), and students living in urban areas have an odds ratio of 0.49 times lower than those in rural areas (OR = 0.49; 95% CI = 0.28–0.82). These differences are statistically significant with p < 0.05.
Conclusion: Preventive Medicine students responded positively to the Preventive Medicine Doctor training program from 2020 to 2023.
Article Details
Keywords
feedback, curriculum, final year students, preventive medicine doctor
References
[2]. Thiếu 23.800 nhân lực y tế dự phòng và những khoảng trống trong đào tạo, sử dụng - Hoạt động của địa phương - Cổng thông tin Bộ Y tế [Internet]. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Available at: https://moh.gov.vn/hoat-dong-cua-dia-phuong/-/asset_publisher/gHbla8vOQDuS/content/thieu-23-800-nhan-luc-y-te-du-phong-va-nhung-khoang-trong-trong-ao-tao-su-dung
[3]. Nội TĐ học YH, DHYHN. Trường Đại học Y Hà Nội. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Trường Đại học Y Hà Nội. Available at: https://hmu.edu.vn/p/a9209374-897f-4211-b1c6-fc49f0521081/dao-tao-bac-si-y-hoc-du-phong
[4]. Cần quan tâm hơn về hoạt động quản lý bệnh không lây nhiễm và rối loạn sức khỏe tâm thần tại tuyến y tế cơ sở - Hoạt động của lãnh đạo bộ - Cổng thông tin Bộ Y tế [Internet]. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Available at: https://moh.gov.vn/hoat-dong-cua-lanh-dao-bo/-/asset_publisher/TW6LTp1ZtwaN/content/can-quan-tam-hon-ve-hoat-ong-quan-ly-benh-khong-lay-nhiem-va-roi-loan-suc-khoe-tam-than-tai-tuyen-y-te-co-so
[5]. Việt Nam đối mặt với gánh nặng bệnh tật do sự gia tăng của bệnh không lây nhiễm - Hoạt động của lãnh đạo bộ - Cổng thông tin Bộ Y tế [Internet]. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Available at: https://moh.gov.vn/hoat-dong-cua-lanh-dao-bo/-/asset_publisher/TW6LTp1ZtwaN/content/viet-nam-oi-mat-voi-ganh-nang-benh-tat-do-su-gia-tang-cua-benh-khong-lay-nhiem
[6]. Tập trung các can thiệp dự phòng bệnh không lây nhiễm cho thanh thiếu niên - Tin liên quan - Cổng thông tin Bộ Y tế [Internet]. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Available at: https://moh.gov.vn/tin-lien-quan/-/asset_publisher/vjYyM7O9aWnX/content/tap-trung-cac-can-thiep-du-phong-benh-khong-lay-nhiem-cho-thanh-thieu-nien?inheritRedirect=false
[7]. Thực trạng việc làm của sinh viên ngành Bác sĩ Y học dự phòng Trường Đại học Y Hà Nội tốt nghiệp từ năm 2018 đến năm 2020 - Trường Đại Học Sư Phạm Kỹ Thuật [Internet]. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Available at: https://thuvienso.hcmute.edu.vn/tailieuvn/doc/thuc-trang-viec-lam-cua-sinh-vien-nganh-bac-si-y-hoc-du-phong-truong-dai-hoc-y-ha-noi-tot-nghiep-tu-2638140.html
[8]. Hướng dẫn thực hiện Chỉ thị 16/CT-TTg về cách ly xã hội - Hoạt động của lãnh đạo bộ - Cổng thông tin Bộ Y tế [Internet]. [cited 16 Tháng Tư 2024]. Available at: https://moh.gov.vn/hoat-dong-cua-lanh-dao-bo/-/asset_publisher/TW6LTp1ZtwaN/content/huong-dan-thuc-hien-chi-thi-16-ct-ttg-ve-cach-ly-xa-hoi
[9]. Biddle RE. How to Set Cutoff Scores for Knowledge Tests Used in Promotion, Training, Certification, and Licensing. Public Personnel Management. 1993;22(1):63-79. doi:10.1177/009102609302200105