42. ADAPTING TO THE LEARNING ENVIRONMENT OF STUDENTS OF HOA BINH COLLEGE OF TECHNICAL AND TECHNOLOGY HOA BINH PROVINCE IN 2023-2024

Tran Tho Nhi1, Vu Thi Thanh Thao1, Duong Minh Nguyet1, Nguyen Thi Huyen Trang1, Nguyen Thao Linh1, Luong Thi Van Anh1, Do Luu Gia Huy2
1 The School of Preventive Medicine and Public Health
2 Ministry of Health’s Portal

Main Article Content

Abstract

Objective: Describe the learning adaptation of students at Hoa Binh College of Technical and Technology in the 2023-2024 school year.


Research method: Using a cross-sectional descriptive research design combining qualitative and quantitative methods with 200 students answering the questionnaire.


Results: The learning adaptation of students at Hoa Binh College of Technical and Technology was assessed on 4 skills including the ability to identify problems, the ability to solve problems, the ability to find solutions and the ability to sharing and cooperation skills. The results show average score of the ability to identify problems is highest (3.49 points), second is the ability to solve problems (3.41 points), followed by the ability to find solutions (3.29 points) and finally the ability to cooperate and share (3.26 points).


Conclusion: Research shows that students' adaptation to the learning environment is expressed through 4 abilities. In general, students have a fair level of adaptation to the learning environment in terms of problem identification and problem solving ability, students are only at a normal level in adapting to the learning environment in terms of the ability to find solutions and the ability to cooperate and share.

Article Details

References

[1] Cao Thị Thanh Nhàn, Thích ứng tâm lý - xã hội của sinh viên năm thứ nhất Trường Đại học Hải Phòng, Luận văn thạc sỹ tâm lý học, Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Hà Nội, 2016.
[2] Nguyễn Minh Châu, Kỹ năng thích ứng với môi trường học tập của sinh viên năm thứ nhất Trường Đại học An ninh nhân dân, Luận văn thạc sỹ tâm lý học, Trường Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh, 2012.
[3] Hoàng Trọng, Chu Nguyễn Mộng Ngọc, Thống kê ứng dụng trong kinh tế - xã hội (tái bản lần thứ nhất), Nhà xuất bản Thống kê, Hà Nội, 2007.
[4] Piaget J, The origins of intelligence in children, International University Press, New York, 1952.