31. LECTURERS REVIEW THE HEALTHCARE SECTOR LEARNING PROGRAM IN VIETNAM UNIVERSITIES WHICH MEET AUN - QA STANDARDS
Main Article Content
Abstract
Background: Implementing learning program accreditation (CTDT) to meet the ASEAN University Network – Quality Assurance (AUN – QA) criterions/criteria at educational institutions is increasing daily/day by day. It comes from the inevitable need to train human recruitment to serve the country’s socio-economic development and international integration requirement. Collecting information directly from lecturers who evaluate learning programs at educational institutions is objective evidence, providing authentic information that reflects the training quality.
Objective: Determine the rate of good evaluation of lecturers the healthcare sector learning program at universities in Vietnam universities which meet AUN - QA standards.
Methods: Cross-sectional description of 228 lecturers teaching in the health sector at universities in Vietnam meeting AUN - QA standards.
Results: Lecturers’ evaluation of the training program in 7 specific contents is: Regarding output standards, the good level is 97.4%; Regarding the curriculum description, the good level reached 91.7%; Regarding the structure and content of the curriculum, the good level reached 81.1%; Regarding teaching and learning methods, the good level reached 90.4%; Regarding classroom organization, the good level reached 53.1%; Regarding impact factors, the good level reached 54.8%; Regarding learners, the good level reached 78.5%. The lecturers’ overall assessment of the learning program is at a good level, reaching 77.2%.
Conclusion: Evaluation from lecturers on the learning program is at a good level of 77.2%.
Article Details
Keywords
Learning programs and lecturers; achieved AUN - QA.
References
trình đào tạo ở trường Đại học Ngoại ngữ - Đại
học Đà Nẵng đáp ứng tiêu chuẩn chất lượng
của AUN - QA, Tạp chí Giáo dục (436), 2018,
tr. 13-18.
[2] Vũ Đức Minh, Giải pháp nâng cao chất lượng
đào tạo tại các cơ sở dạy nghề trên địa bàn tỉnh
Quảng Ninh, Luận án tiến sỹ, Đại học Mỏ - Đại
chất, 2022.
[3] Trường Đại học Nông Lâm - Đại học Thái
Nguyên, Kết quả khảo sát các bên liên quan về
chương trình đào tạo, 2020.
[4] Trường Đại học Y khoa Phạm Ngọc Thạch, Phát
triểu chương trình đào tạo, truy cập ngày Ngày
truy cập 15/03/2023, tại trang web https://pqldt.
pnt.edu.vn/vi/phat-trien-chuong-trinh-dao-tao.
[5] Nguyên Thu Trang, Biện pháp nâng cao chương
trình đào tạo ở trường Đại học Kỹ thuật - Hậu
cần Công an Nhân dân, Tạp chí Giáo dục. 2,
2017, tr. 65 - 70.
[6] Denise FP, Bernadette PH, Nursing research:
Principles and methods; Publisher: Lippincott,
Philadelphia, 1999.