31. LECTURERS REVIEW THE HEALTHCARE SECTOR LEARNING PROGRAM IN VIETNAM UNIVERSITIES WHICH MEET AUN - QA STANDARDS

Cao Nguyen Hoai Thuong1, Le Van Tinh1, Ho Nguyen Anh Tuan1, Lam Thi Thu Tam1, Ho Thi Truc Phuong1, Pham Duong Thanh Tam1, Phan Thi My Trinh1, Ho Ngoc Tram1
1 Pham Ngoc Thach Medical University

Main Article Content

Abstract

Background: Implementing learning program accreditation (CTDT) to meet the ASEAN University Network – Quality Assurance (AUN – QA) criterions/criteria at educational institutions is increasing daily/day by day. It comes from the inevitable need to train human recruitment to serve the country’s socio-economic development and international integration requirement. Collecting information directly from lecturers who evaluate learning programs at educational institutions is objective evidence, providing authentic information that reflects the training quality.


Objective: Determine the rate of good evaluation of lecturers the healthcare sector learning program at universities in Vietnam universities which meet AUN - QA standards.


Methods: Cross-sectional description of 228 lecturers teaching in the health sector at universities in Vietnam meeting AUN - QA standards.


Results: Lecturers’ evaluation of the training program in 7 specific contents is: Regarding output standards, the good level is 97.4%; Regarding the curriculum description, the good level reached 91.7%; Regarding the structure and content of the curriculum, the good level reached 81.1%; Regarding teaching and learning methods, the good level reached 90.4%; Regarding classroom organization, the good level reached 53.1%; Regarding impact factors, the good level reached 54.8%; Regarding learners, the good level reached 78.5%. The lecturers’ overall assessment of the learning program is at a good level, reaching 77.2%.


Conclusion: Evaluation from lecturers on the learning program is at a good level of 77.2%.

Article Details

References

[1] Lê Minh Hiệp, Thực trạng phát triển chương
trình đào tạo ở trường Đại học Ngoại ngữ - Đại
học Đà Nẵng đáp ứng tiêu chuẩn chất lượng
của AUN - QA, Tạp chí Giáo dục (436), 2018,
tr. 13-18.
[2] Vũ Đức Minh, Giải pháp nâng cao chất lượng
đào tạo tại các cơ sở dạy nghề trên địa bàn tỉnh
Quảng Ninh, Luận án tiến sỹ, Đại học Mỏ - Đại
chất, 2022.
[3] Trường Đại học Nông Lâm - Đại học Thái
Nguyên, Kết quả khảo sát các bên liên quan về
chương trình đào tạo, 2020.
[4] Trường Đại học Y khoa Phạm Ngọc Thạch, Phát
triểu chương trình đào tạo, truy cập ngày Ngày
truy cập 15/03/2023, tại trang web https://pqldt.
pnt.edu.vn/vi/phat-trien-chuong-trinh-dao-tao.
[5] Nguyên Thu Trang, Biện pháp nâng cao chương
trình đào tạo ở trường Đại học Kỹ thuật - Hậu
cần Công an Nhân dân, Tạp chí Giáo dục. 2,
2017, tr. 65 - 70.
[6] Denise FP, Bernadette PH, Nursing research:
Principles and methods; Publisher: Lippincott,
Philadelphia, 1999.