14. ACHIEVEMENT LEVEL FOR EACH LEARNING OUTCOME OF SOME MODULES IN THE RENOVATION MEDICAL EDUCATION PROGRAM AT THE HA NOI MEDICAL UNIVERSITY IN 2021

Nguyen Thi Nga1, Kim Bao Giang1, Ta Thi Mien1
1 Hanoi Medical University

Main Article Content

Abstract

Objective: The study aims to analyze the learning outcome results of 6 modules of the second year under the renovation program of medical doctors of Hanoi Medical University in 2020-2021.


Methods: Cross-sectional description on 2964 test.


Results: Results show that the overall score of most modules is quite reasonable with scores ranging from not to good. However, every module has learning outcomes that have a fairly high percentage of learners (> 10%, even > 30%), many experiments give the full score but fail in some learning outcomes. Much of the content has not yet averaged into learning outcome applications of medicine that explain the formation, development, structure, and function of systems; mechanism, therapeutic principles of drugs; exploit pre-use, used disease, perform clinical and paraclinical skills and some emergency procedures; or cases of illness that require the learner to know many of the top learning outcomes in order to solve a problem of possible medicine.


Conclusion: Some students pass but fail to meet the CLOs.


Recommendations: Assessment according to each learning outcome will help both learners and teachers detect knowledge “gaps” that need to be filled.

Article Details

References

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thông tư số 17/2021/
TT-BGDĐT ngày 22 tháng 6 năm 2021 quy định
về chuẩn chương trình đào tạo; xây dựng, thẩm
định và ban hành chương trình đào tạo các trình
độ của giáo dục đại học, 2021.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thông tư số 04/2016/
TT-BGDĐT ngày 14 tháng 3 năm 2016 ban hành
quy định về Tiêu chuẩn đánh giá chất lượng
chương trình đào tạo các trình độ của giáo dục
đại học, 2016.
[3] Nguyễn Trung Hiếu, Nguyễn Bích Như, Ứng
dụng lý thuyết trắc nghiệm cổ điển trong phân
tích câu hỏi trắc nghiệm khác quan, Tạp chí
Khoa học, số 35 (12-2018)
[4] Nguyễn Cảnh, Nguyễn Phước Hải, Phân tích và
lựa chọn câu hỏi trắc nghiệm khách quan dựa
trên lý thuyết trắc nghiệm cổ điển và lý thuyết
đáp ứng câu hỏi, Tạo chí Khoa học- Đại học
Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, tập 17 số 10
(2020).
[5] Nguyễn Bảo Hoàng Thanh, Sử dụng phần mềm
Quest để phân tích câu hỏi trắc nghiệm khác
quan, Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học
Đà Nẵng, số 2 (25), 2008.
[6] Trung tâm Khảo thí và Đảm bảo chất lượng Giáo
dục, Trường Đại học Y Hà Nội, Báo cáo công
tác Khảo thí và Đảm bảo chất lượng năm 2021-
2022, Báo cáo tổng kết, Tháng 6 năm 2022.