PHYSICAL ACTIVITY DURING AND AFTER THE SOCIAL DISTANCING PERIOD OF HANOI MEDICAL UNIVERSITY STUDENTS AND SOME RELATED FACTORS

Le Minh Dat1, Hoang Khanh Linh1, Nguyen Huu Duc Anh1, Le Thi1, Le Minh Khanh2, Tran Ha Dong1, Pham Ngoc Tram3, Nguyen Thuy Trang1, Bui Truc Loan4, Nguyen Thi Thu Thao1, Vu Thi Thanh Thao1, Do Viet Hai Nam1, Le Xuan Hung1
1 Institute of Preventive Medicine and Public Health, Hanoi Medical University
2 Vietnam Institute of Applied Medicine
3 Hanoi Center for Disease Control and Prevention
4 Huu Nghi Hospital

Main Article Content

Abstract

Objectives: To describe the current state of physical activity of students at Hanoi Medical University
during and after social distancing, and analyze several related factors.
Methods: A cross-sectional study on 492 students of Hanoi Medical University used the GPAQ
questionnaire. Classification of physical activity based on MET-minutes/week and according to
WHO recommendations. Used forest plots to analyze some related factors
Results: 35.6% of students met WHO’s recommendation for physical activity during social distancing
and 57.5% of students met WHO’s recommendation during post-social distancing. Gender and
school year were related to sexual activity during the time of separation. Gender and learning forms
are related to sexual activity after the time gap
Conclusion: There is a difference in the level of mental activity of students at Hanoi Medical
University during and after the period of social distancing. Students need measures to enhance
extracurricular activities combined with physical activity such as sports clubs.

Article Details

References

[1] WHO, Physical activity, truy cập ngày November
10-2022, tại trang web https://www.who.int/newsroom/fact-sheets/detail/physical-activity, 2022.
[2] Đặng Thị Thu Hằng, “Hoạt động thể lực của
sinh viên hệ cử nhân dinh dưỡng Đại học Y Hà
Nội”, Tạp chí Y tế Công cộng Việt Nam, 2018
(45), tr. 9.
[3] Nguyễn Thu Hương, Trần Thơ Nhị, “Tự chăm
sóc bản thân của sinh viên y khoa năm thứ ba
trường Đại học Y Hà Nội năm học 2021-2022”,
Tạp chí Y học Việt Nam, 2022, 515(6), tr. 5.
[4] Trần Minh Hiến, Thực trạng hoạt động thể lực
của sinh viên Y Hà Nội và một số yếu tố liên
quan, khoá luận tốt nghiệp bác sĩ y khoa, Đại học
Y Hà Nội, 2020.
[5] Nguyễn Thị Trúc Ly, Thực trạng hoạt động thể
lực và một số yếu tố liên quan của sinh viên
trường Cao đẳng Y tế An Giang năm 2020, luận
văn thạc sĩ Y tế công cộng, Trường Đại học Y tế
công cộng, 2020.
[6] Tan BV, Christopher LB, Khue LN et al.,
“Physical Activity in Vietnam: Estimates and
Measurement Issues”, Plos One, 2015.
[7] Francesco L, Valentina C, Valentina V et al.,
“COVID-19 lockdown: Physical activity,
sedentary behaviour and sleep in Italian medicine
students”, Eur J Sport Sci, 2021, 21(10).
[8] Hoàng Thị Phương, Tình trạng dinh dưỡng và
hoạt động thể lực của học sinh trung học cơ sở tại
hai trường nội thành, TP Hà Nội năm học 2017-
2018, luận văn thạc sĩ Y tế công cộng, Đại học Y
Hà Nội, 2018.
[9] Nguyễn Hữu Lực, “Thực trạng hoạt động thể
chất và hành vi ít vận động của sinh viên Đại học
Đà Nẵng trong thời gian giãn cách xã hội do dịch
COVID-19”, Kết quả nghiên cứu về Giáo dục thể
chất và Thể thao trường học, Tạp chí Giáo dục
thể chất và thể thao trường học, tr 33-38, 2021.