ASSESSING ALUMNI’S SATISFACTION ON TRAINING ACTIVITIES AT HAI DUONG CENTRAL COLLEGE OF PHARMACY
Main Article Content
Abstract
Objective: Determining the factors affecting the satisfaction and analyzing Alumni’s satisfaction on
training activities at Hai Duong Cental Collegge of Pharmacy.
Methods: A cross-sectional study was conducted on 282 regular college students of Course 10, Hai
Duong Central College of Pharmacy who graduated in September 2020 (Alumni).
Results: There are 4 factors affecting Alumni’s satisfaction with training activities at Hai Duong
Central College of Pharmacy with statistical significance in order of influence: (1) Teaching staff,
(2) Training program, (3) Facilities & career guidance activities and (4) Support process and
activities. These 4 factors explain 68,5% of the variation Alumni’s satisfaction. In addition, the
study also shows that the employment status is a factor that effects the Alumni’s satisfaction, the
alumni group with a job that is suitable for the training major feels more satisfied than the alumni
group without a job.
Article Details
Keywords
Alumni, satisfaction, training activities.
References
lòng về chất lượng dịch vụ đào tạo : Một nghiên
cứu từ cựu sinh viên Trường Đại học Nông lâm
TP Hồ Chí Minh, Tạp chí Khoa học Trường Đại174
học Sư phạm TP Hồ Chí Minh, 2017; 14(4):
171-182.
[2] Phan Ngọc Thùy Như, Sự hài lòng của cựu sinh
viên Từ xa khối ngành Kinh tế về chất lượng dịch
vụ đào tạo của Trường Đại học Mở thành phố Hồ
Chí Minh, Tạp chí Khoa học Đại học Mở thành
phố Hồ Chí Minh, 2020; 15(4): 66-78.
[3] Humphreys P, The Top Five Things that Really
Matter to Students about Their university, Google
scholar, 2018.
[4] Hoàng Trọng, Chu Nguyễn Mộng Ngọc, Phân
tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, NXB Thống
kê, 2008.
[5] Nunnally J, Psychometric Theory, New
York,McGraw-Hill, 1978.
[6] Hair JF, Multivariate Data Analysis, 5th Edition,
Prentice Hall, 1998.
[7] Trần Quang Tuấn, Đánh giá một số yếu tố ảnh
hưởng tới sự hài lòng của học viên cao học tại
Trường Đại học Dược Hà Nội giai đoạn 2012-
2014, Luận văn thạc sĩ, Trường Đại học Dược Hà
Nội, 2014.
[8] Sharabati A-AA, Alhileh MA & Abusaimeh H,
Effect of service quality on graduates’ satisfaction,
Quality Assurance in Education, 2019; 27(3):
320-337.
[9] Wiranto R, Slameto S, Alumni satisfaction
in term of classroom in frastructure, lecturer
professionalism, and curriculum, Heylion. 7,
2021.
[10] Jamari HB, A Study of Alumni Satisfaction
Towards the Program Curriculum Studies at
Metro Polytechnic Johor Bahru, Education and
Humanities Research, 2021; 628: 586-592.