46. CURRENT STATUS OF PATIENT SATISFACTION WITH INPATIENT TREATMENT FOR BREAST CANCER AT THANH HOA ONCOLOGY HOSPITAL IN 2024
Main Article Content
Abstract
Objective: To describe the level of satisfaction among breast cancer inpatients at Thanh Hoa Oncology Hospital in 2024 and to identify associated factors.
Methods: A cross-sectional descriptive study was conducted on 200 in patients undergoing breast cancer treatment. Data collection techniques and quantitative tools were applied in accordance with Decision No. 56/QD-BYT dated 08/01/2024, issued by the Ministry of Health, on promulgating standardized forms and guidelines for surveying patient. Satisfaction assessment criteria for each sub-item on the Likert scale < 4 points is not satisfied and ≥ 4 points is satisfied. The association was analyzed using OR and 95%CI.
Results: The results showed that the proportion of inpatients receiving breast cancer treatment at Thanh Hoa Oncology Hospital who were satisfied with the medical services was high (91%), with an average overall satisfaction score of 4.18/5 points. Multivariable regression analysis indicated that, compared to patients living more than 10 km from the hospital, those residing within 5 km and 5-10 km had significantly lower levels of overall satisfaction, with OR = 0.036; 95%CI: 0.003-0.379 and OR = 0.056; 95%CI: 0.006-0.495, respectively.
Conclusion: The overall satisfaction rate of breast cancer patients treated as inpatients at Thanh Hoa Oncology Hospital is very high (91%). Patients living far from the hospital have a higher satisfaction rate with medical examination and treatment services. For further enhance the satisfaction of breast cancer inpatients, the hospital should promptly address issues related to malfunctioning equipment and machinery. Additionally, it is essential to strengthen the management and inspection of restrooms and shower areas in each department.
Article Details
Keywords
Inpatients satisfaction, breast cancer, Thanh Hoa Oncology Hospital.
References
[2] Bộ Y tế. Quyết định số 56/QĐ-BYT ngày 08/01/2024 của Bộ trưởng Bộ Y tế về việc ban hành hướng dẫn về phương pháp đo lường hài lòng của người dân đối với dịch vụ y tế công giai đoạn 2024-2030.
[3] Sung H, Ferlay J, Siegel R.L, Laversanne M, Soerjomataram I, Jemal A, Bray F. Global Cancer Statistics 2020: GLOBOCAN Estimates of Incidence and Mortality Worldwide for 36 Cancers in 185 Countries. CA Cancer J Clin, 2021 May, 71 (3): 209-249.
[4] Trần Văn Chương. Nghiên cứu đặc điểm mô bệnh học và biểu hiện chuyển dạng biểu mô - trung mô một số típ ung thư biểu mô tuyến vú. Luận văn bác sĩ chuyên khoa cấp II. Trường Đại học Y Hà Nội, 2020.
[5] Vu T.T, Weiss M, Nguyen L.T.H, Tran H.T, Ho H.T, Ngo V.K. Adult cancer patients’ barriers to and satisfaction with care at a National Cancer Hospital in Vietnam. Jakovljevic M, ed. PLoS ONE, 2024, 19 (5): e0303157.
[6] Đỗ Đình Tâm. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Đa khoa huyện Quan Sơn tỉnh Thanh Hóa. Tạp chí Khoa học Điều dưỡng, 2025, tập 8, số 02, tr. 100-110. doi: 10.54436/jns.2025.02.971.
[7] Lê Văn Cơ, Ngô Văn Toàn, Vũ Thúy Hương, Trần Thị Thoa, Hoàng Thị Thu Hà. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh nội trú về dịch vụ khám chữa bệnh hậu môn - trực tràng tại Bệnh viện Tâm An, Thanh Hóa năm 2020. Tạp chí Y học cộng đồng, 2021, 62 (3). https://doi.org/10.52163/yhc.v62i3%20(2021).91
[8] Phòng Quản lý chất lượng, Bệnh viện Ung bướu tỉnh Thanh Hóa. Kết quả khảo sát hài lòng người bệnh nội trú và thân nhân người bệnh tại bệnh viện, quý II năm 2022.
[9] Trương Văn Hiếu, Lê Thị Liên, Nguyễn Thị Lan Anh. Thực trạng về sự hài lòng và các yếu tố liên quan ở người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Răng Hàm Mặt Trung ương Hà Nội năm 2021. Tạp chí Y học Việt Nam, 2022, 517 (1), tr. 17-21.
[10] Asamrew N, Endris A.A, Tadesse M. Level of Patient Satisfaction with Inpatient Services and Its Determinants: A Study of a Specialized Hospital in Ethiopia. Journal of Environmental and Public Health. 2020:1-12. doi:10.1155/2020/2473469