37. ASSESSMENT OF PATIENT SATISFACTION WITH NURSING CARE AT TIEN GIANG PROVINCIAL GENERAL HOSPITAL

Nguyen Hieu Thao1, Nguyen Nhu Hien1
1 Tra Vinh University

Main Article Content

Abstract

Objective: To assess patient satisfaction with healthcare at the Tien Giang provincial General Hospital.


Method: Cross-sectional descriptive study.


Results: The overall patient satisfaction rate with the mental care provided by nurses at Tien Giang provincial General Hospital was 98.4%; satisfaction with the execution of nursing care activities was 98.7% (the highest); satisfaction with the relationship between patients and nurses was 96.6%. The overall patient satisfaction rate for all nursing care activities was 98.4%.


Conclusion: The patient satisfaction rate is very high (all from 96.6% and above), with the highest being 98.7% of patients satisfied with the nursing care activities. There was no significant difference in patient satisfaction rates between inpatient and outpatient groups, with p-values > 0.05. The overall patient satisfaction rate for all nursing care activities was 98.4%.

Article Details

References

[1] Nguyễn Bá Anh. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về chất lượng chăm sóc của điều dưỡng tại một số khoa lâm sàng Bệnh viện Hữu nghị Việt Đức năm 2012, Tạp chí Y tế công cộng, 2014, 45, tr. 33-44.
[2] Ngô Thị Lan Anh. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về chất lượng chăm sóc điều dưỡng tại các khoa lâm sàng Bệnh viện Đa khoa tỉnh Thái Bình, Tạp chí Y dược lâm sàng 108, 2017, số 13.
[3] Nguyễn Ngọc Lý. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về chất lượng chăm sóc của điều dưỡng tại Khoa Nội tổng hợp, Bệnh viện Đa khoa tỉnh Tuyên Quang. Luận văn thạc sĩ y tế công cộng, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội, 2013, tr. 90.
[4] Bùi Thị Bích Ngà. Thực trạng công tác chăm sóc của điều dưỡng qua nhận xét của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Y học cổ truyền Trung ương. Luận văn thạc sĩ y tế công cộng. Trường Đại học Y tế công cộng, 2011, tr. 87-90.
[5] Donabedian A. Evaluating the quality of medical care. The Milbank Quarterly, 2005, 83 (4): 691.
[6] Jenkinson C, Coulter A, Bruster S, Richards N, Chandola T. Patients’ experiences and satisfaction with health care: results of a questionnaire study of specific aspects of care. Quality and safety in health care, 2002, 11 (4): 335-9.
[7] Normand C, Doagllas H.R, Castelnuovo E. Quality in nursing care: context, complexity and the role of professions. NT Research, 2020, 5 (6): 407-15.