31. IMPATIENT EXPERIENCE ON INTERACTION WITH HEALTHCARE STAFF AT HA TINH REHABILITATION HOSPITAL IN 2023

Ha Anh Duc1, Than Thi Hong Vui2
1 Ministry of Health
2 Ha Tinh Rehabilitation Hospital

Main Article Content

Abstract

Objectives: To describe inpatient experiences and analyze associated factors at Ha Tinh Rehabilitation Hospital in 2023.


Method: A cross-sectional study was conducted on 238 inpatients across 5 clinical departments/units. Data were collected using a structured questionnaire based on the consumer assessment of healthcare providers and systems tool and analyzed with SPSS 23.0.


Results: Patients highly appreciated the attitude and interaction of doctors, nurses, and technicians, with the percentages of patients having positive experiences being 91.6%, 82.3%, and 79,8%, respectively. Upon hospital admission, patients also had a relatively high positive experience with the interaction of medical staff. However, this rate was quite low among security and parking staff (53%).


Conclusions: The study provides practical evidence for hospital leaders to improve service quality and patient experience.

Article Details

References

[1] Bộ Y tế, Quyết định số 6858/QĐ-BYT ngày 18/11/2016 về việc ban hành Bộ tiêu chí chất lượng bệnh viện Việt Nam.
[2] Bệnh viện Việt Nam - Thụy Điển Uông Bí, Xây dựng và đo lường chỉ số chất lượng tại Bệnh viện Việt Nam - Thụy Điển Uông Bí, Published 2022, Accessed February 14, 2023, https://vsh.org.vn/xay-dung-va-do-luong-chi-so-chat-luong-tai-benh-vien-viet-nam-thuy-dien-uong-bi.htm.
[3] Bệnh viện Phục hồi chức năng Hà Tĩnh, Công tác bệnh viện năm 2022, phương hướng nhiệm vụ năm 2023, 2022.
[4] Lê Thị Thanh Xuân, Trải nghiệm điều trị nội trú của người bệnh tại một số khoa lâm sàng, Bệnh viện 19/8 Bộ Công an và một số yếu tố ảnh hưởng, Luận văn bác sĩ chuyên khoa cấp II, Trường Đại học Y Hà Nội, 2022.
[5] Trần Thị Diệp, Trải nghiệm của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Thanh Nhàn năm 2021 và một số yếu tố liên quan, Luận văn thạc sĩ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y Hà Nội, 2022.
[6] Richards S.E, Thompson R, Paulmeyer S et al, Can specific feedback improve patients’ satisfaction with hospitalist physicians? A feasibility study using a validated tool to assess inpatient satisfaction, Patient Experience Journal, 2018, 5 (3): 34-40.
[7] Kahn S.A, Iannuzzi J.C, Stassen N.A, Bankey P.E, Gestring M, Measuring satisfaction: factors that drive hospital consumer assessment of healthcare providers and systems survey responses in a trauma and acute care surgery population, The American Surgeon, 2015, 81 (5): 537-543, doi:10.1177/000313481508100540.
[8] Stimpfel A.W, Sloane D.M, McHugh M.D, Aiken L.H, Hospitals Known for Nursing Excellence Associated with Better Hospital Experience for Patients, Health Serv Res, 2016, 51 (3): 1120-1134, doi:10.1111/1475-6773.12357.
[9] Crawford M.J, Thana L, Farquharson L et al, Patient experience of negative effects of psychological treatment: results of a national survey, The British Journal of Psychiatry, 2016, 208 (3): 260-265, doi: 10.1192/bjp.bp.114.162628.