34.
Main Article Content
Abstract
Objectives: Objective 1: To determine the rate of positive patient experience among inpatients at Tien Giang Provincial General Hospital in 2024. Objective 2: To improve the rate of positive patient experience for inpatients at Tien Giang Provincial General Hospital during the period 2024-2026.
Materials and methods: A cross-sectional descriptive study; surveying patients who visited and received inpatient treatment at Tien Giang Provincial General Hospital from January to December 2024.
Results: The overall rate of positive inpatient experiences ranged from 81.78% to 98.96%. The highest experience was reported prior to discharge (98.96%), followed by billing experience (95.32%) and admission experience (89.59%). The lowest rate of positive experience was reported during the hospitalization period, with 81.78%.
Conclusion: Appropriate strategies are needed to improve the rate of positive patient experiences for inpatients at Tien Giang Provincial General Hospital during the period from 2024 to 2026.
Article Details
Keywords
Positive experience, patient, inpatient treatment, Tien Giang Provincial General Hospital
References
[2] Hoàng Văn Trình (2019). Trải nghiệm của người bệnh và thân nhân trong quá trình điều trị tại bệnh viện Đa khoa tỉnh Bình Phước năm 2019, Tạp chí Y học Thành phố Hồ Chí Minh, 24(1), trang 27 - 33.
[3] Nguyễn Thị Quỳnh Anh. Trải nghiệm của người bệnh sau thời gian điều trị nội trú tại Viện Tim thành phố Hồ Chí Minh.Trường Đại học Kinh tế TP. Hồ Chí Minh; 2021.
[4] Ledwith, A. (2020). A national patient experience survey of Integrated Care Diabetes Nurse Specialists. Journal of Diabetes Nursing, 24(4).
[5] Sở Y Tế TP.HCM (2019). Để người bệnh hài lòng: Bộ trưởng Bộ Y tế chỉ rõ 6 việc, các bệnh viện cần làm ngay, Cổng thông tin điện tử Sở Y tế Thành phố Hồ Chí Minh ,[http://www.medinet.hochiminhcity.gov.vn/tin-tuc-su-kien/de-nguoi-benh-hai-long-bo-truong-bo-y-te-chi-ro-6-viec-cac-benh-vien-can-lam-ng-c1780-15045.aspx], (Truy cập ngày 06/05/2024).
[6] Sở Y Tế TP.HCM (2019). Hỏi & Đáp: Hoạt động khảo sát trải nghiệm người bệnh, Cổng thông tin điện tử Sở Y tế Thành phố Hồ Chí Minh, [http://www.medinet.hochiminhcity.gov.vn/quan-ly-chat-luong-kham-chua-benh/hoi-dap-hoat-dong-khao-sat-trai-nghiem-nguoi-benh-c8-12757.aspx] (Truy cập ngày 06/5/2024)