29. SURVEY ON THE SATISFACTION OF OUTPATIENT AT THE DEPARTMENT OF TRADITIONAL MEDICINE SAINT PAUL GENERAL HOSPITAL IN 2022
Main Article Content
Abstract
Objective: Describe the satisfaction of and some factors at the Department of Traditional Medicine – Saint Paul General Hospital in 2022
Subjects and Methods: Cross-sectional descriptive study of 330 outpatients treated at the Department of Traditional Medicine – Saint Paul General Hospital from July 2022 to December 2022.
Results: The overall patient satisfaction rate was 84.5%, the highest satisfaction score for the treatment cost factor was 4.84 ± 0.28 and the lowest for the waiting time factor was 4.24 ± 0.69. The average satisfaction score for the factors of procedures - processes, facilities, and medical staff were 4.69 ± 0.39, 4.65 ± 0.27, 4.80 ± 0.25, respectively.
Conclusion: Most patients are satisfied with the quality of expertise and services when receiving outpatient at the Department of Traditional Medicine.
Article Details
Keywords
Satisfaction, Outpatient, Faculty of Traditional Medicine.
References
[2] Bộ Y tế (2016). Quyết định 6858/QĐ-BYT Bộ tiêu chí chất lượng bệnh viện Việt Nam năm 2016.
[3] Schoenfelder T, Klewer J, Kugler J. Determinants of patient satisfaction: a study among 39 hospitals in an in-patient setting in Germany. Int J Qual Health Care. 2011;23(5):503-509.
[4] Bộ Y tế (2019). Quyết định 3869/QĐ-BYT của Bộ Y tế về việc Ban hành các mẫu phiếu và hướng dẫn khảo sát hài lòng người bệnh và nhân viên y tế
[5] Trương Văn Út, Phạm Quỳnh Anh, Tạ Văn Trầm. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh ngoại trú tại Khoa Da liễu, Bệnh viện Đa khoa Trung tâm Tiền Giang năm 2021. Tạp chí Y học Việt Nam. 2021;508(2).
[6] Bertram D. Likert scales. Retrieved November. 2007;2(10):1-0
[7] Vũ Duy Tùng, Dương Phúc Lam. Nghiên cứu tình hình hài lòng người bệnh ngoại trú về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh và đánh giá kết quả can thiệp tại Bệnh viện Bà Rịa năm 2021-2022. Tạp chí Dược học Cần Thơ. 2023;(57):50-56.
[8] Lý Thị Thúy. Sự hài lòng của bệnh nhân, người nhà bệnh nhân với các dịch vụ y tế tại khoa khám bệnh bệnh viện Bạch Mai năm 2014 và một số yếu tố ảnh hưởng, Luận văn thạc sĩ y học, Trường Đại học Y Hà Nội;2014
[9] Umar, I., Oche, M. O., & Umar, A. S. (2011). Patient waiting time in a tertiary health institution in Northern Nigeria. Journal of Public Health and Epidemiology, 3(2), 78-82.