42. ASSESSMENT OF PATIENT SATISFACTION WITH THE COMMUNICATION OF NURSING STAFF IN THE SURGICAL DEPARTMENTS OF K HOSPITAL

Nguyen Thi Phan1, Kim Van Vu1, Nguyen Van Trong1
1 K Hospital

Main Article Content

Abstract

Objectives: To assess patient satisfaction with the communication of nursing staff providing care in the surgical departments of K Hospital.


Patients: A total of 172 patients treated in 12 surgical departments at K Hospital from March 2024 to August 2024.


Methods: A cross-sectional descriptive study.


Results: Among the 172 patients studied, the majority were over 60 years old (48.3%); male-to-female ratio: 1.15:1; most were of Kinh ethnicity (91.9%); the majority had a hospital stay of 6-10 days (55.8%). Most patients were satisfied with nurses' communication (92.4%); satisfaction during shift handover ranged from 81.4% to 100%; satisfaction during working hours reached 90.7%; satisfaction outside working hours ranged from 88.3% to 96.5%; satisfaction with nursing care services during working hours ranged from 84.3% to 97.7%; satisfaction with nursing care services outside working hours was high, from 88.4% to 100%. The proportion of patients requesting additional pain medication was 30.2%.


Conclusions: Overall, nurses at K Hospital were highly rated by patients in terms of communication, attitude, and care services. However, certain aspects such as proactiveness, responsiveness, and friendliness still need improvement to further enhance patient satisfaction. 

Article Details

References

[1]. Nguyễn Thị Phương (2017), Đánh giá thực trạng giao tiếp của điều dưỡng đối với người bệnh tại một số khoa lâm sàng Bệnh viện đa khoa Hà Đông năm 2017.
[2]. Lý Thị Ngọc Vỹ (2016), Đánh giá của người bệnh về thực hành giao tiếp ứng xử của điều dưỡng tại các khoa lâm sàng bệnh viện đa khoa tỉnh Bình Định năm 2016.
[3]. Nguyễn Thị Hoàng Yến (2021), Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về giao tiếp của người điều dưỡng tại Trung tâm Thần Kinh - Bệnh Viện Bạch Mai từ tháng 02/2021đến tháng 06/2021.
[4]. Nguyễn Hoa Pháp (2016), Mức dộ hài lòng của NB điều trị nội trú về chăm sóc Điều dưỡng tại trung tâm tim mạch Bệnh viện Đại học y Hà nội và một số các yếu tố liên quan.
[5]. Nguyễn Thị Thanh Mai (2016) Khảo sát thực trạng thực hành quy chế giao tiếp của Điều dưỡng đối với người bệnh tại khối ngoại Bệnh viện K.
[6]. Chử Thị Việt (2016) Nhận xét sự hài lòng của người bệnh cới điều dưỡng chăm sóc sau phẫu thuật tại khoa Phẫu thuật cột sống - Bệnh viện Việt Đức.