38. EVALUATION OF THE INPATIENT EXPERIENCE OF BREAST CANCER PATIENTS AT DEPARTMENT OF INTERNAL MEDICINE 6, K HOSPITAL IN 2024

Nguyen Thi Thuy Hang1, Phung Thi Huyen1, Nguyen Hong Quang1, Dang Tien Giang1
1 K Hospital

Main Article Content

Abstract

Objective: Evaluation of the inpatient experience of breast cancer patients treated at Department of Internal Medicine 6, K Hospital in 2024.


Materials and methods: A cross-sectional descriptive study was conducted on 210 breast cancer inpatients at Department of Internal Medicine 6, K Hospital, using the “Patient Experience Survey During Inpatient Hospitalization” as the data collection tool.


Results: The median age of participants was 50 years (range: 23-79). Patients reported a high level of positive experience, with a positive response rate of 92.8%. All participants (100%) confirmed they would return to the hospital if they needed treatment in the future. The positive experience rate during the discharge process was 88.1%. High levels of satisfaction were recorded regarding hygiene and security-related factors, including restrooms (99%), availability of hand sanitizer (100%), and visitor access control (89.5%). However, there were areas of dissatisfaction: 11% of patients reported negative experiences with the waiting time for hospital admission procedures; only 4.8% felt they received adequate explanations upon admission; and 13.3% were dissatisfied with information related to medical service pricing. Infrastructure, security, and utility services also showed limitations, with 26.7% reporting a negative experience. Average waiting times for some procedures were as follows: admission procedures (mean 40.6 ± 10 minutes); initial examination upon ward entry (29 ± 13.6 minutes); and discharge process (122 ± 52 minutes).


Conclusion: Most breast cancer patients at Department of Internal Medicine 6, K Hospital reported a positive inpatient experience, particularly during the discharge process, with 100% willing to return for future treatment. However, improvements are still needed in information provision, infrastructure, and support services. The waiting time for certain procedures-especially admission and discharge-remains lengthy. The study results provide a basis for proposing solutions to improve service quality and optimize patient experience.

Article Details

References

[1] Bệnh viện K. Báo cáo tổng kết hoạt động bệnh viện năm 2023.
[2] Sở Y tế Thành phố Hồ Chí Minh 2019. Xây dựng bộ câu hỏi khảo sát trải nghiệm người bệnh nội trú tại Việt Nam.pdf.
[3] Trần Thị Quế. Trải nghiệm của người bệnh nội trú, thân nhân người bệnh và một số yếu tố ảnh hưởng tại Bệnh viện ung bướu Hưng Việt năm 2021. Luận văn thạc sỹ, Đại học Y Tế Công Cộng; 2021.
[4] Nguyễn Văn Đạt. Trải nghiệm của người bệnh điều trị nội trú và một số yếu tố ảnh hưởng tại Bệnh viện Truyền máu Huyết học thành phố Hồ Chí Minh năm 2022. Luận văn thạc sỹ Quản lý bệnh viện, trường đại học Y tế công cộng; 2022.
[5] Nguyễn Thanh Tâm. Trải nghiệm của người bệnh điều trị nội trú tại Khoa Ung bướu, Bệnh viện Nhân Dân 115 ,thành phố Hồ Chí Minh năm 2023 và một số yếu tố ảnh hưởng. Luận văn CKII Tổ chức Quản lý Y tế, Đại học Y Tế Công Cộng; 2023.
[6] Lê Phương Linh. Đánh giá trải nghiệm của người bệnh nội trú và một số yếu tố ảnh hưởng tại các khoa điều trị nội Bệnh viện Ung bướu Hà Nội năm 2023. Luận văn CKII Tổ chức Quản lý Y tế, Đại học Y Tế Công Cộng; 2023.
[7] Erratum: Global cancer statistics 2022: GLOBOCAN estimates of incidence and mortality worldwide for 36 cancers in 185 countries. CA: A Cancer Journal for Clinicians. 2022;74(3):229-263.
[8] Coulter A, Fitzpatrick R, Cornwell J. The Point of Care: Measures of patients’ experience in hospital - The King’s Fund, July 2009. 2009 Jul 31 [cited 2024 Mar 8]; Available from: https://policycommons.net/artifacts/8745900/the-point-of-care/9676757/