36. STUDENT SATISFACTION WITH ONLINE AND FACE-TO-FACE LEARNING IN NURSING DURING THE NEW NORMAL IN THE ERA OF PANDEMIC COVID-19

Nguyen Vy Van Thao Ngan1, Pham Thi Anh Huong1, Bui Dinh Hoan1
1 University of Medicine and Pharmacy at HCM city

Main Article Content

Abstract

Objective: Determine and compare the satisfaction levels of nursing students with online and face-to-face learning during the New Normal in The Era of Pandemic COVID-19.


Methods: A cross-sectional study using a structured questionnaire assessed nursing students' opinions regarding their courses, including second and third-year students.


Results: Students are delighted with face-to-face learning during the New Normal in the Era of the COVID-19 pandemic. Furthermore, they find this method more satisfactory than online learning, and the difference is statistically significant.


Conclusions: Enhancing teaching methods and approaches is essential to improving the quality of training and effectively responding to future emergency epidemic situations.

Article Details

References

[1] Elshami, W., et al., Satisfaction with online learning in the new normal: perspective of students and faculty at medical and health sciences colleges. 2021. 26(1): p. 1920090.
[2] Baticulon, R.E., et al., Barriers to online learning in the time of COVID-19: A national survey of medical students in the Philippines. 2021. 31(2): p. 615-626.
[3] Sindiani, A.M., et al., Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. 2020. 59: p. 186-194.
[4] He, L., et al., Synchronous distance education vs traditional education for health science students: A systematic review and meta‐analysis. 2021. 55(3): p. 293-308.
[5] Diệp, N.T.N. and Đ.T.H. Nga, Đánh giá sự hài lòng của sinh viên về chất lượng dịch vụ đào tạo đại học bằng E-learning trong bối cảnh Covid-19 tại Trường Đại học Lạc Hồng. 2021: p. 59-64.
[6] Gấm, Đ.T.H., Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên đối với học trực tuyến trong thời gian chống dịch covid-19: Trường hợp sinh viên Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Nghiên cứu Tài chính-Marketing, 2022: p. 79-90.
[7] Thanh, P.T.N., N.N. Thông, and N.T.P. Thảo. Cảm nhận của sinh viên chính quy khi trải nghiệm học trực tuyến hoàn toàn trong thời gian phòng chống dịch COVID-19. in PROCEEDINGS. 2020.
[8] Nguyễn, N.P. and V.T. Nguyễn, Sự sẵn sàng tham gia các khóa học trực tuyến của sinh viên: nghiên cứu trường hợp tại Trường Đại học Sư phạm Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, 2023: p. 59-64.
[9] Oducado, R.M.F., New Normal in Nursing Education: Sophomore Students’ Expectations of and Readiness for Online Learning in the Era of COVID-19 Pandemic. 2021. 14(2): p. 1170-1177.