33. PATIENT'S EXPERIENCE WHILE MEDICAL EXAMINATION AND TREATMENT HOSPITAL EARS 199 AND RELATED FACTORS
Main Article Content
Abstract
Objective: To understand the experiences of patients and some factors related to patient experiences when receiving medical care at Hospital 199.
Methods: A combined method of quantitative and qualitative research study conducted on 404 patients at Hospital 199. For the quantitative research, data was analyzed using SPSS 20.0 software, and for the qualitative research, data sources were interviewed directly by researchers and transcribed, with content encoded by theme.
Results and conclusion: The majority of patients had good experiences in various aspects, reaching 70% or higher. Areas for improvement included long wait times for medical appointments, inconveniences in the medical care process, and certain limitations in facilities that also impacted patient experiences. Therefore, Hospital 199 needs to focus on improving the medical care process, upgrading facilities, and emphasizing communication skills training for healthcare staff.
Article Details
Keywords
patient experience, healthcare quality, 199 Hospital
References
[2] Gallan AS, Niraj R, Singh A. Beyond HCAHPS: Analysis of patients’ comments provides an expanded view of their hospital experiences. Patient Experience Journal. 2022;9(1):159-68.
[3] Nguyễn Văn Nguyên, Nguyễn Văn Tập, Nguyễn Quỳnh Trúc, Lại Văn Nông, Nguyễn Thị Hồng Nga. So sánh tỷ lệ trải nghiệm người bệnh nội trú trước và sau khi áp dụng can thiệp 5s tại Bệnh viện Trường Đại học Y dược Cần Thơ, năm 2021. Tạp chí Y học Việt Nam. 2023;527(1B).
[4] Hàng Quang Định, Đặng Trần Ngọc Thanh. Trải nghiệm của người bệnh trong thời gian điều trị nội trú tại bệnh viện đa khoa trung tâm An Giang. Tạp chí Y học Việt Nam. 2024;535(1).
[5] Nguyễn Thanh Bình, Vũ Thị Thu Hương, Nguyễn Duy Tài, Phan Thị Hồng Lệ, Nguyễn Phi Hồng Ngân. Trải nghiệm của người bệnh trong quá trình điều trị nội trú tại Bệnh viện Quận 2, thành phố Hồ Chí Minh, năm 2020. Tạp chí Y học Dự phòng. 2021;31(2):117-25.
[6] Minh SYttpHC. Kết quả khảo sát trải nghiệm của người bệnh trong thời gian điều trị nội trú tại các bệnh viện trên địa bàn Thành phố Hồ Chí Minh trong năm 2020 2021 [
[7] Wong EL, Coulter A, Cheung AW, Yam CH, Yeoh E-K, Griffiths S. Item generation in the development of an inpatient experience questionnaire: a qualitative study. BMC health services research. 2013;13:1-13.
[8] Huang Y-L, Hancock WM, Herrin GD. An alternative outpatient scheduling system: Improving the outpatient experience. IIE Transactions on Healthcare Systems Engineering. 2012;2(2):97-111.