16. EVALUATION OF CONSULTATION AND HEALTH EDUCATION ACTIVITIES FOR INPATIENT PATIENTS AT THU DUC CITY HOSPITAL IN 2024

Nguyen Thi My Chau1, Ngo Thi Ngoc Anh1
1 Thu Duc City Hospital

Main Article Content

Abstract

Background: Health education communication plays an important role in contributing to improving treatment effectiveness, experience and satisfaction of patients and family members.


Objective: Describe health education communication activities for inpatients at Thu Duc City Hospital in 2024 and related factors.


Results: 100% of patients received individual consultation, 36.3% of patients received group consultation, 76.7% of patients received indirect communication, including: Communication via website/fanpage: 46%, documents wall prints: 63.3%, digital video images: 47.4% and handheld printed documents: 52.1%. The patient's gender and age group are related to the ability to access indirect communication channels; The communication skills of medical staff are related to the positive response rate of patients regarding personal consultation.


Conclusion: 100% of patients received direct communication, 76.7% received indirect communication. Some factors related to the ability to access indirect communication channels
are gender and age group, communication skills of medical staff are related to the rate of positive feedback from patients about this form of consultation. personal consultation

Article Details

References

[1] Bộ Y tế. Thông tư 07/2011/TT-BYT ngày 26/01/2011 của Bộ trưởng Bộ Y tế về việc hướng dẫn công tác điều dưỡng về chăm sóc người bệnh trong bệnh viện. Hà Nội 2011.
[2] Đàm Khai Hoàn. Giáo dục và nâng cao sức khỏe. Đại học Thái Nguyên: Nhà xuất bản Y học; 2007.
[3] Bùi Minh Thông. Thực trạng và một số yếu tố ảnh hưởng đến công tác giáo dục sức khỏe cho người bệnh tại bệnh viện Nội tiết Trung ương năm 2018 [Luận văn Thạc sỹ Quản lý bệnh viện]. Hà Nội: Đại học Y tế công cộng; 2018.
[4] Nguyễn Thị Thu Trang. Thực trang tư vấn của NVYT và đánh giá của bà mẹ về tư vấn chăm sóc trẻ sơ sinh non tháng tại bệnh viện Phụ sản Trung ương năm 2017 [Luận văn Thạc sỹ Quản lý bệnh viện]. Hà Nội: Đại học Y tế công cộng; 2017.
[5] Ibrahim AF, Tawfik FM, Akel DT. Nurse communication in health education: Patients’ perspective. Clinical Nursing Studies. 2015;3(4):94-102.
[6] Nguyễn Hồng Vân. Truyền thông giáo dục sức khỏe cho người bệnh nội trú và một số yếu tố ảnh hưởng tại bệnh viện phụ sản Trung ương năm 2019 [Luận văn Thạc sĩ Quản lý bệnh viện]. Đồng Tháp: Đại học Y tế công cộng; 2019.
[7] Nguyễn Thị Huyền. Truyền thông giáo dục sức khỏe cho người bệnh nội trú của điều dưỡng và một số yếu tố ảnh hưởng tại khoa phẫu thuật chi dưới, bệnh viện hữu nghị việt đức năm 2022.
[8] Ha JF, Longnecker N. Doctor-patient communication: a review. Ochsner J. 2010;10(1):38-43.
[9] Livne Y, Peterfreund I, Sheps J. Barriers to patient education and their relationship to nurses’perceptions of patient education climate. Clinical Nursing Studies. 2017;5(4):65-72.