46. THE CURRENT SITUATION OF CYBER VIOLENCE AND HOW STUDENTS OF HANOI MEDICAL UNIVERSITY RESPOND IN 2023-2024
Main Article Content
Abstract
Objective: To describe the current situation of cyberbullying and coping strategies among students of Hanoi Medical University in the academic year 2023-2024.
Method: A cross-sectional study was conducted at Hanoi Medical University from July 2023 to April 2024 with 513 students. Data was collected through a self-administered questionnaire, assessed using the Cyberbullying Scale.
Results: The average time spent on social media was 5.59 hours per day, primarily in the evening. Facebook and TikTok were the most popular platforms. The rate of students experiencing cyberbullying was relatively low, but some students still encountered negative behaviors. The most common coping method was sharing information and seeking advice from friends. Although the rate of bullying was not high, the negative impact on mental health remained a significant concern.
Conclusions: Universities need to pay attention and implement measures to protect students from the risks of cyberbullying.
Article Details
Keywords
Cyberbullying, students, mental health, social media, coping strategies
References
[2] Nguyễn T.B.T, Thực trạng bắt nạt trực tuyến của học sinh một số trường trung học phổ thông tại thành phố Hồ Chí Minh, Tạp chí Khoa học
Đại học Văn Hiến, 8, 2023, 98. https://doi.org/10.58810/vhujs.8.5.2022.381.
[3] Trang P.T.T, Vững N.Đ, Hiếu K.T.M, Thực trạng bạo lực trẻ em ở học sinh Trường Trung học cơ sở Hạ Đình năm 2020, Tạp chí Nghiên cứu học,
144, 2021, 276-292. https://doi.org/10.52852/tcncyh.v144i8.404.
[4] Hà N, Nhận thức của học sinh trường phổ thông Tuyên Quang về xâm hại trẻ em trên không gian mạng, Sci. J. TAN TRAO Univ, 9 (2024). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2023/1118.
[5] Nguyễn Thị Hải Yến, Đặng Ngọc Minh, Nguyễn Trần Tâm Như, Nguyễn Thị Thu Ngân, Đỗ Xuân Biên, Trần Vinh Quang, Thói quen sử dụng
mạng xã hội của sinh viên Trường Đại học quốc tế Hồng Bàng, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học quốc tế Hồng Bàng, 2024, 389-396. https://doi.org/10.59294/HIUJS.KHTT.2024.044.
[6] Vũ P.D, Trần H.H, Ảnh hưởng của mạng xã hội đến tư tưởng chính trị của sinh viên Trường Đại học Hàng Hải Việt Nam, Sci. J. TAN TRAO
Univ, 9 (2024). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2023/1059.
[7] Sockman B, Koehn S, An Exploratory Study of Cyberbullying with Undergraduate University, in: 2011. https://www.semanticscholar.org/paper/An-Exploratory-Study-of-Cyberbullying-with-Sockman-Koehn/88e4322edbc-5c001b70f766514401e06ab1dc3f0 (accessed October 1, 2024).
[8] Thai T.T, Duong M.H.T, Vo D.K, Dang N.T.T, Huynh Q.N.H, Tran H.G.N, Cyber-victimization and its association with depression among Vietnamese adolescents, PeerJ, 10, 2022, e12907. https://doi.org/10.7717/peerj.12907.
[9] Kumar V.L, Goldstein M.A, Cyberbullying and Adolescents, Curr. Pediatr. Rep., 8, 2020, 86-92. https://doi.org/10.1007/s40124-020-00217-6.