SATISFACTION OF OUTPATIENTS IN WARD OF CONSULTING ROOM, TIEU CAN GENERAL HOSPITAL, IN TRA VINH PROVINCE IN 2020

Tứ Cường Võ, Quốc Toản Lưu, Văn Giang Đặng, Quốc Thắng Trần, Ngọc Châu Phạm

Main Article Content

Abstract

Research on the satisfaction of 260 outpatient patients at Tieu Can general hospital. Methodology: Cross-sectional studies. Interview the subjects with the hospital quality assessment toolkit of the MOH. Results: The results show that, an accessibility satisfaction was 41.9%. Transparency of information and medical examination and treatment procedures reached 47.7%, facilities and equipments for patients reached 58.1%. Satisfaction, behavioral attitude, professional capacity of health workers reached the rate of 33.1%, satisfaction with the quality results of service delivery 37.3%. Conclusion: Patient satisfaction on outpatient care is relatively low.

Article Details

References

1. Nguyễn Văn Chung (2015), “Khảo sát sự hài lòng của người bệnh, thân nhân người bệnh đến khám và điều
trị nội trú tại Bệnh viện Quân y 110 năm 2014”, Hội nghị khoa học chào mừng 65 năm ngày truyền thống BVQY 103.
2. Lê Minh Điều (2016), Đánh giá mức độ hài lòng của người bệnh nội trú và một số yếu tố liên quan tại Bệnh
viện đa khoa An Phú, tỉnh An Giang năm 2016, Trường Đại học Y tế Công cộng, Hà Nội.
3. Trần Văn Đúng (2016), Khảo sát mức độ hài lòng của người bệnh nội trú và một số yếu tố liên quan tại Bệnh
viện đa khoa quận Thốt Nốt năm 2016, Trường Đại học Y tế Công cộng, Hà Nội.
4. Nguyễn Quốc Việt (2016), Đánh giá sự hài lòng của người bệnh và một số giải pháp cải thiện dịch vụ khám
bệnh tại Khoa Khám bệnh của Bệnh viện Chỉnh hình và Phục hồi chức năng thành phố Hồ Chí Minh, Trường Đại học
Y tế Công cộng, Hà Nội.
5. H. M. Al-Borie và A. M. Damanhouri (2013), “Patients’ satisfaction of service quality in Saudi hospitals: a
SERVQUAL analysis”, Int J Health Care Qual Assur. 26(1), tr. 20-30.