34. MANAGEMENT RESULTS ON MANAGING NURSES' COMMUNICATION AND BEHAVIORAL SKILLS AT BINH TAN DIST MEDICAL CENTER, VINH LONG PROVINCE, 2023

Le Thanh Chien1, Nguyen Thi Sao Linh2, Ho Thi Hieu1, Nguyen Van Tap1, Le Thi Ngoc1
1 Nguyen Tat Thanh University
2 Binh Tan Dist Medical Center

Main Article Content

Abstract

Objective: Describe the results of managing nurses' communication and behavioral skills and some influencing factors at Binh Tan Dist Medical Center, Vinh Long Province, 2023.


Methods: A cross-sectional research design, combining quantitative and qualitative, was conducted on 259 patients and 30 nurses working at Binh Tan Dist Medical Center, Vinh Long province from January 2023 to October 2023.


Results: The results of nursing management work on general communication and behavioral skills were good at 70.2%, achieving 27.7%. The rate of nurses with good general communication and behavioral skills with patients was 83.3%, reaching 13.4%. The rate of patients evaluating nurses as having general communication and behavioral skills was 52.1%. Many patients, young nurses with no experience or awareness of their roles and responsibilities in patient care, and cramped, stuffy, hot environments were factors that affected nurses' communication and behavior.


Conclusion: The results of nursing management in general communication and behavior were good at 70.2%, but the rate of patients evaluating nurses' general communication and behavior skills was not high (52.1%). It is necessary to strengthen training and coaching for nurses to improve patient communication and behavior skills.

Article Details

References

[1] Bộ Y tế. Quyết định số 2151/QĐ-BYT ngày 04/06/2015 về việc phê duyệt Kế hoạch triển khai thực hiện Đổi mới phong cách, thái độ phục
vụ của cán bộ y tế hướng tới sự hài lòng của người bệnh. Hà Nội; 2015.
[2] Đỗ Minh Thùy, Lê Thị Huân, Đặng Thị Hồng Khánh. Đánh giá kỹ năng giao tiếp của điều dưỡng viên tại Khoa Khám bệnh, Bệnh viện Nhi Trung Ương, năm 2019. Tạp chí Y học cộng đồng. 2019; Số 6, Tập 53:tr.115-9.
[3] Crawford P., Aubeeluck A., Brown B., et al. An evaluation of a DVD trigger based assessment of communication and care delivery skills. Nurse Education Today. 2009;29(4):pp.456-63.
[4] Lê Thị Hà Trang, Võ Thành Toàn, Bùi Thị Tú Quyên, Võ Khánh Linh. Thực trạng giao tiếp của điều dưỡng, kỹ thuật viên với người bệnh tại
các khoa cận lâm sàng. Tạp chí Y học Việt Nam. 2023;Tập 530, Số 1 (tr.153-157).
[5] Trịnh Văn Vinh, Nguyễn Thị Trang Nhung. Thực trạng giao tiếp, ứng xử giữa bác sĩ và điều dưỡng tại bệnh viện Hoàn Mỹ, Đà Lạt năm 2019. T̩ạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển. 2020;Tập 4, Số 3:tr.107-15.
[6] Nguyễn Thị Cẩm Thu. Thực trạng giao tiếp của điều dưỡngvới người bệnh và một số yếu tố liên quan tại bốn khoa lâm sàng Bệnh viện Đa khoa Vĩnh Long năm 2014 [Luận văn Thạc sĩ Y tế công cộng]: Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội; 2014.