30. RESULTS OF PATIENT MANAGEMENT ON THE EXPERIENCE OF INPATIENT TREATMENT AT NGUYEN TRI PHUONG HOSPITAL AND SOME FACTORS INFLUENCING

Le Thanh Chien1, Bui Thanh Toan2, Ho Huynh Uy Tai2, Nguyen Thanh Binh3, Luong Cong Minh2, Nguyen Van Tap1
1 Nguyen Tat Thanh University
2 Nguyen Tri Phuong Hospital
3 Tra Vinh University

Main Article Content

Abstract

Objectives: Describe patient management results regarding inpatient treatment experience and some influencing factors at Nguyen Tri Phuong Hospital.


Research methods: Descriptive cross-sectional, combined with quantitative and quantification. Research subjects: 400 inpatients at Nguyen Tri Phuong Hospital.


Research results: The satisfaction rate about the hospitalization experience was 89.8%; experience during hospital stay was 76.8%; Hospital fee payment experience is 97.3%; The pre-discharge experience was 99.0% and the overall experience rate was 74.0%. However, there are still some factors that need to be improved such as degraded facilities, attitude of medical staff, wifi facilities, parking lot.


Conclusion: Hospital needs develop plans to improve inpatient treatment like a reduce waiting times for discharge, quality of toilets, parking facilities and attitude of administrative staff. Besides, Hospital maintain stability, promote, and further promote the strengths of unit.

Article Details

References

[1] Fatima I, Humayun A, Iqbal U et al., Dimensions of service quality in healthcare: A systematic review of literature. International Journal for
Quality in Health Care. 2019; 31(1): 11-29.
[2] Bộ Y tế, Quyết định số 2151/QĐ-BYT ngày 04/06/2015 về Phê duyệt Kế hoạch triển khai thực hiện Đổi mới phong cách, thái độ phục vụ của cán bộ y tế hướng tới sự hài lòng của người bệnh; 2015, Hà Nội.
[3] Delnoij DMJ, Measuring patient experiences in Europe: What can we learn from the experiences in the USA and England? European Journal of Public Health, 2009; 19(4):354-6
[4] Sở Y tế Thành phố Hồ Chí Minh, Xây dựng bộ câu hỏi khảo sát trải nghiệm của người bệnh nội trú tại Việt Nam, 2019.
[5] Hoàng Văn Trình, Trải nghiệm của người bệnh và thân nhân trong quá trình điều trị nội trú tại Bệnh viện Đa khoa tỉnh Bình Phước năm 2019, Tạp chí Y học Thành phố Hồ Chí Minh. 2019; 24(1): 27-33.
[6] Sở Y tế Thành phố Hồ Chí Minh, Kết quả khảo sát trải nghiệm của người bệnh trong thời gian điều trị nội trú tại các BV trên địa bàn Thành phố Hồ Chí Minh trong năm 2020, Tạp chí Ngành Y tế Thành phố Hồ Chí Minh. 2021; https://medinet.gov.vn/quan-ly-chat-luong-kham-chua-benh/ket-qua-khao-sat-trai-nghiem-nguoibenh-noi-tru-tai-cac-benh-vien-tren-dia-bancmobile8-30110.aspx, truy cập ngày 02/10/2022.
[7] Nguyễn Trọng Sơn, Đinh Ngọc Anh, Đàm Thị Thúy Dung và cộng sự, Trải nghiệm của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Hữu nghị Việt
Đức năm 2021. 2022; Tạp chí Y học Việt Nam, Tập 520 (1A): 252-257.
[8] Bệnh viện Bình Dân, Báo cáo kết quả trải nghiệm người bệnh quý II năm 2021; 2021.