14. RESULTS OF HEALTHCARE MANAGEMENT UNDER HEALTH INSURANCE AT MY TU DIST HEALTH CENTER, SOC TRANG PROVINCE IN 2023
Main Article Content
Abstract
Introduction: At healthcare facilities, the satisfaction of patients during their medical visits heavily relies on the quality of service, including professional competence, service attitude, administrative procedures, and costs. Ensuring healthcare quality for participants of health insurance requires effective management of healthcare services, which must be carefully attended to and implemented by the health insurance management.
Objective: Describe the results of managing healthcare services under health insurance at the My Tu Dist health center in 2023.
Method: Cross-sectional descriptive study, interviewing 400 individuals who utilized health insurance for medical visits at the My Tu Dist health center from From May to July 2023.
Results: Simple and understandable medical examination procedures (97.0%); Healthcare staff with good service spirit and friendliness (97.2%); Well-organized medication distribution process (97.9%); Transparent payment procedures (99.5%); Appropriate treatment costs (88.7%).
Conclusion: Lack of highly skilled manpower; Deteriorating physical infrastructure lacking maintenance, repair, and upgrades; Insufficient modern equipment; High rate of health insurance payment refusals.
Article Details
Keywords
Healthcare Management, Health Insurance, My Tu Dist Health Center
References
chuyên ngành Xã hội học, Học viện Chính trị Quốc gia Hồ Chí Minh, 2017.
[2] Đinh Trung Hiếu, Đánh giá sự hài lòng của người tham gia Bảo hiểm y tế đối với chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh tại bệnh viện đa khoa
tư nhân Bình an tỉnh kiên giang, Luận văn Thạc sĩ ngành Quản lý Kinh tế, Trường Đại học Trà Vinh, 2020.
[3] Trần Thị Thu Nga, Phân tích các yếu tố ảnh hưởng đến quyết định tham gia Bảo hiểm y tế của hộ gia đình trên địa bàn huyện Phụng Hiệp,
tỉnh Hậu Giang, Luận văn Thạc sĩ ngành Quản lý Kinh tế, Trường Đại học Trà Vinh, 2020.
[4] Nguyễn Phiên, Quản lý và tổ chức y tế, Nhà xuất bản Y học, 2011.
[5] Nguyễn Văn Thống, Giải pháp nâng cao mức độ hài lòng của người khám chữa bệnh có thẻ Bảo hiểm y tế về năng lực chuyên môn của nhân viên y tế tại bệnh viện quân dân y tỉnh Trà Vinh, Luận văn Thạc sĩ ngành Quản lý Kinh tế, Trường Đại học Trà Vinh, 2018.
[6] Hồ Thị Hồng Trang, Đánh giá sự hài lòng của người dân về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh bằng BHYT tại các cơ sở Y tế tư nhân trên địa bàn tỉnh Trà Vinh, Luận văn Thạc sĩ ngành Quản lý Kinh tế, Trường Đại học Trà Vinh, 2020.
[7] Lê Ngọc Trọng, Đỗ Kháng Chiến, Tương tác thuốc và chú ý khi chỉ định, NXB Y học Hà Nội, 2006.
[8] Lê Thị Yên, Phân tích các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng và chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh Bảo hiểm y tế của các bệnh viện công tại tỉnh Trà Vinh, Luận văn Thạc sĩ ngành Quản trị Kinh doanh, Trường Đại học Trà Vinh, 2020.
[9] Nguyễn Thị Kim Yến, Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh bằng Bảo hiểm y tế tại các cơ sở y tế trên địa bàn thành phố Trà Vinh, Luận văn Thạc sĩ ngành Quản trị Kinh doanh, Trường Đại học Trà Vinh, 2019.