31. EVALUATION OF MARKETING ACTIVITIES FOR MEDICAL EXAMINATION ON DEMAND AT VIETDUC UNIVERSITY HOSPITAL IN 2023

Nguyen Trong Son1, Dinh Ngoc Anh1, Dam Thi Thuy Dung1
1 Viet Duc University Hospital

Main Article Content

Abstract

Objectives: The study aims to evaluation of marketing activities for medical examination on demand at Viet Duc University Hospital in 2023; describe and analyze some factors related to this activity at the hospital.


Method: Cross-sectional descriptive research. The survey subjects including 200 patients with outpatient medical examinations and the hospital's leadership and medical staff through the available toolkit. Evaluation of marketing activities for medical examination and treatment on demand classified into 5 aspects including marketing: information system, marketing strategy, marketing mix, marketing execution plan and marketing assessment.


Results: Evaluation of marketing activities performed at a good level (80/100 points). Marketing Strategy and Marketing Evaluation activities were implemented most fully, achieving the highest score (converted score of 0.9 points). The internal factors given are human factors, internal operational policy factors and hospital facilities factors.


Conclusion: Marketing activities of medical examination services of Viet Duc University Hospital in 2023 reached a good level. However, it is necessary to promote strengths in mixed marketing activities, improve operating budget factors, service delivery channels and service prices and promote internal policies.

Article Details

References

[1] Chính phủ, Nghị định số 60/2021/NĐ-CP ngày 21/6/2021 quy định cơ chế tự chủ tài chính của đơn vị sự nghiệp công lập.
[2] Kotler P, Shalowitz J, Stevens R, Strategic Marketing for Health Care Organizations: building a customer-driven health system, United states of America: Jossey-Bass, 2008, pp. 9-12.
[3] Bệnh viện Hữu nghị Việt Đức, Báo cáo kết quả hoạt động của bệnh viện năm 2023, phương hướng, nhiệm vụ năm 2024, 2023.
[4] Trần Thị Nga, Thực trạng và một số ảnh hưởng của hoạt động marketing đến sử dụng dịch vụ y tế tại Bệnh viện Chuyên khoa Nam học và Hiếm muộn Hà Nội năm 2011-2015, Luận văn thạc sỹ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y tế công cộng, 2015.
[5] Nguyễn Anh Hiệp, Bước đầu đánh giá hoạt động marketing của các bệnh viện tư nhân tại Hà Nội và thành phố Hồ Chí Minh trong năm 2009, Luận văn thạc sỹ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y tế công cộng, 2010.
[6] Nguyễn Thị Thanh Diễm, Thực trạng hoạt động marketing và nhận thức của khách hàng về marketing dịch vụ y tế tại Bệnh viện quận Thủ Đức năm 2017, Luận văn thạc sỹ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y tế công cộng, 2017.
[7] Lê Thị Hải Yến, Thực trạng hoạt động marketing dịch vụ khám chữa bệnh tại Trung tâm Khám chữa bệnh chất lượng cao, Bệnh viện Đa khoa tỉnh Phú Thọ và một số yếu tố ảnh hưởng năm 2018, Luận văn thạc sỹ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y tế công cộng, 2018.