46. EVALUATION OF SATISFACTION OF OUTPATIENT AT TAM ANH HANOI GENERAL HOSPITAL IN 2024

Nguyen Van Han1,2, Truong Viet Dung2, Vu Huu Khiem1, Tran Hai Binh1, Pham Thi Len1, Nguyen Thi Thu Thuy1, Nguyen Anh Van1, Nguyen Anh Tuan1
1 Tam Anh General Hospital, Hanoi
2 Thang Long University

Main Article Content

Abstract

Objective: The study was conducted to evaluate the satisfaction of patients coming for medical examination and treatment at the outpatient departments of Tam Anh Hanoi General Hospital in 2024 as well as analyze several related factors.


Research objects and methods: Use a self-completed questionnaire using a 5-level Likert scale to collect data from 415 patients and their families (for pediatric patients) who came for outpatient examination at Tam Anh General Hospital, Hanoi.


Results: 95.7% of study subjects were satisfied with the quality of outpatient medical examination and treatment at Tam Anh General Hospital. The satisfaction rate for some services is high such as transparency in information and medical examination and treatment procedures: average score 4.25 ± 0.51; behavioral attitude and professional capacity: average score 4.24 ± 0.46; facilities to serve patients: average score 4.24 ± 0.43. On the contrary, the patient satisfaction rate is lower with some criteria such as: medical examination and treatment costs with an average score of 4.14 ± 0.44; waiting time for testing and imaging services with an average score of 4.20 ± 0.59.


Conclusion: The majority of patients are satisfied when coming for outpatient medical examination and treatment at Tam Anh General Hospital in Hanoi, accounting for more than 90% of the survey subjects. However, there still needs to be measures to improve service quality and customer satisfaction when coming for same-day examination and treatment.

Article Details

References

[1] Bộ Y tế, Quyết định số 4448/QĐ-BYT ngày 06 tháng 11 năm 2013 về việc phê duyệt đề án “Xác định phương pháp đo lường sự hài lòng của người dân đối với dịch vụ y tế công”.
[2] Bộ Y tế, Quyết định số 6858/QĐ-BYT ngày 18 tháng 11 năm 2016 về việc ban hành “Bộ tiêu chí chất lượng bệnh viện Việt Nam”.
[3] Bộ Y tế, Quyết định số 3869/QĐ-BYT ngày 28 tháng 8 năm 2019 ban hành các mẫu phiếu và hướng dẫn khảo sát hài lòng người bệnh và nhân viên y tế.
[4] Về chúng tôi - Bệnh viện Đa khoa Tâm Anh, https://tamanhhospital.vn/gioi-thieu/, accessed, 24/09/2023.
[5] Trần Văn Thiện, Đào Văn Dũng, Đặng Cẩm Tú và CS, Sự hài lòng của người bệnh ngoại trú đến khám bệnh tại Bệnh viện Đại học Quốc gia Hà Nội năm 2021, Tạp chí Y học Việt Nam, số 526 (1B), 2023, tr. 272-277.
[6] Phạm Như Quang, Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh tại Bệnh viện Đa khoa khu vực Củ Chi, TP Hồ Chí Minh năm 2022-2023, Tạp chí Y Dược học Cần Thơ, 2023, 61, tr. 121-127.
[7] Ngô Thị Kim Giàu, Tạ Văn Trầm, Sự hài lòng của người bệnh ngoại trú tại Khoa Khám bệnh, Bệnh viện Đa khoa tỉnh Tiền Giang, Tạp chí Y học Việt Nam, 2023, số 531 (2), tr. 329-333, https://doi.org/10.51298/vmj.v531i2.7199.
[8] Salomon L, Gasquet I, Mesbah M et al, Construction of a scale measuring inpatients’ opinion on quality of care, International journal for quality in health care, 2000, vol 11 (6), pp. 507-516.
[9] Nguyễn Huy Ngọc, Lê Cao Anh Huy, Thái Thị Thanh Thủy và CS, Thực trạng sự hài lòng của người nhà bệnh nhi điều trị ngoại trú tại Bệnh viện Nhi Đồng 2, Tạp chí Y học Việt Nam, 2023, số 528 (2), trang 219-223, doi: 10.51298/vmj. v528i2.6117.