28. THE STATUS OF STRESS, ANXIETY AND DEPRESSION AMONG MEDICAL STUDENTS AT UNIVERSITY OF MEDICINE AND PHARMACY – VIETNAM NATIONAL UNIVERSITY STUDIED AT HOA LAC IN 2022-2023

Tran Van Thien1, Nguyen Thi My Linh1, Nguyen Thi Bach Tuyet2, Dang bao Ngoc3,4, Nguyen Thanh Trung4, Mac Dang Tuan4
1 Hospital of Vietnam National University, Hanoi
2 University of Medicine and Pharmacy, Vietnam
3 Vietnam
4 University of Medicine and Pharmacy, Vietnam National University

Main Article Content

Abstract

Objective: To describe the stress, anxiety, and depression situation among students of University of Medicine and Pharmacy - National University at Hoa Lac in 2022-2023.
Subject and method: A cross-sectional study was conducted on 422 first-year students of University of Medicine and Pharmacy - Ha Noi National University at Hoa Lac Campus in the academic year 2022-2023.
Results: The prevalence of students with signs of stress was 53.6%, anxiety 77.7%, and depression 70.9%.
Conclusion: The rates of stress, anxiety, and depression among first-year students studying at Hoa Lac Campus are relatively high, hence encouraging students to develop reasonable study plans and promptly detect to implement appropriate interventions. Factors influencing stress, anxiety, and depression in students include gender, field of study, personal finances, GPA, satisfaction with test scores, retaking exams, family conflicts, witnessing a disagreement between parents and difficulty in making new friends.

Article Details

References

[1] WHO, Concepts, emerging evidence, practice (Summary Report) Geneva, 2004.
[2] Bayram, Nuran and Bilgen, Nazan, The prevalence and socio-demographic correlations of depression, anxiety and stress among a group of university students. Soc Psychiatry Psychiatr Epidemiol, 2008, 43(8): p. 667-72.
[3] Nguyễn Thành Trung, Thực trạng stress, lo âu, trầm cảm và các yếu tố liên quan trong sinh viên cử nhân trường Đại học Y tế công cộng năm 2017 - Khảo sát bằng bộ công cụ DASS 21. Luận văn Thạc sĩ y tế công cộng, Đại học Y tế công cộng, 2017.
[4] Phạm Thị Huyền Trang, Thực trạng stress trong sinh viên Trường Đại học Y Hà Nội. Khóa luận tốt nghiệp ngành Bác sĩ Đa khoa, Đại học Y Hà Nội, 2013.
[5] Jungmin L, Huyn JJ, Sujin K, Stress, Anxiety, and Depression Among Undergraduate Students during the COVID-19 Pandemic and their Use of Mental Health Services. Innov High Educ, 2021, 46(5): p. 519-538.
[6] Nguyễn Hoàng Nguyên, Trầm cảm, lo âu và stress ở sinh viên hệ bác sỹ trường ĐHYHN năm học 2018-2019 và một số yếu tố liên quan, 2019.
[7] WHO, Depression and other common mental disorders: Global Health Estimates, 2017.
[8] Trần Thị Nga, Trầm cảm, lo âu, stress của sinh viên năm cuối hệ bác sỹ đa khoa trường Đại học Y Hà Nội năm 2021 và một số yếu tố liên quan. Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển, 2021.
[9] Muhamad SBY, Ahmad FAR, Abdul AB et al. Prevalence and associated factors of stress, anxiety and depression among prospective medical students. Asian J Psychiatr, 2013. 6(2): p. 128-33.
[10] Phạm Thị Diệu Ngọc, Thực trạng rối loạn trầm cảm và một số yếu tố liên quan ở sinh viên trường Đại học Y khoa Vinh; Luận văn Thạc sỹ Y tế công cộng, trường ĐH Y tế Công cộng, 2013.