26. PATIENT’S SATISFACTION WITH MEDICAL EXAMINATION AND TREATMENT SERVICES AT SOME MEDICAL STATION AND POLYCLINICS OF SOC SON DISTRICT HEALTH CENTER, HANOI IN 2023

Nguyen Ngoc Huyen1, Tran Van Thien2, Hoang Luu Sa3, Chu Truong Loc1, Luu Vu Quynh Nga1, Nguyen Thi Giang1, Pham Tu Lan1, Truong Hai Anh1, Nguyen Cao Viet1, Vu Ngoc Ha1, Mac Dang Tuan1
1 University of Medicine and Pharmacy, Vietnam National University
2 Hospital of Vietnam National University, Hanoi
3 Soc Son District Health Center, Hanoi City

Main Article Content

Abstract

Objective: To describe the patient’s satisfaction and identify some factors related to patient’s
satisfaction with medical examination and treatment services at some medical stations and
polyclinics at Soc Son district health center, Hanoi in 2023.


Subject and method: A cross-sectional study was conducted on 987 patients from June 2023 to
July 2023.


Results: The overall satisfaction rate with medical examination and treatment services of 987
patients is 89.9% and there is a relationship between the overall satisfaction rate with gender,
education level, travel time, and staff attitudes and medical examination and treatment costs.


Conclusion: The patient satisfaction rate with medical examination and treatment services at primary
healthcare medical facilities is quite high. However, commune health stations and regional
polyclinics need to continue to take measures to improve patients' access to medical services and
organize training classes for medical staffs to improve the quality of medical services, thereby
increasing people's satisfaction when coming for medical examination and treatment.

Article Details

References

[1] Bộ Y tế, Quyết định số 33/2015/TT-BYT ban
hành Hướng dẫn chức năng, nhiệm vụ của trạm y
tế xã, phường, thị trấn, 2015.
[2] Phạm Thị Hoài Anh, Sự hài lòng của người bệnh
về dịch vụ khám chữa bệnh và một số yếu tố ảnh
hưởng tại một số trạm Y tế xã tại huyện Sóc Sơn,
Hà Nội, năm 2019, Tạp chí Y học Dự phòng 30
(2021), 42-49.
[3] Sở Y tế tỉnh Điện Biên, Khảo sát sự hài lòng của
người dân đối với dịch vụ y tế tuyến xã, 2014.
[4] Nguyễn Thị Hoa, Thực trạng và một số liên quan
đến sự hài lòng của bệnh nhân tại với trạm y tế
thuộc Trung tâm y tế Sóc Sơn, thành phố Hà Nội,
năm 2017, Trường Đại học Thăng Long, 2017.
[5] Nguyễn Thế Vĩnh, Đặng Đức Nhu, Phạm Thành
Duy, Sự hài lòng và một số yếu tố liên quan của
người sử dụng dịch vụ y tế tuyến xã tại huyện Lý
Nhân, tỉnh Hà Nam năm 2022, Tạp chí Y học Dự
phòng 33(1), 2023, 67-77.