26. GENERAL AND DISCHARGE EXPERIENCES OF INPATIENTS AT THE DEPARTMENT OF SURGERY VINMEC TIMES CITY INTERNATIONAL GENERAL HOSPITAL IN 2021 AND SOME RELATED FACTORS

Nguyen Huy Hoang1, Pham Tuong Van2
1 Vinmec Times City International General Hospital
2 Hanoi Medical University

Main Article Content

Abstract

Objective: Describe the general experience and discharge experience of patients at the Surgery Department of Vinmec Times City International General Hospital in 2021 and identify some related factors.


Subjects and methods: Cross-sectional description of 228 patients in the Department of Surgery at Vinmec Times City International General Hospital, data collected through an experience assessment toolkit developed by the Medical Quality Research Agency. of American construction.


Results: Overall patient experience was 90.4% positive and 9.6% negative. Discharge experiences were 82.5% positive and 17.5% negative. Of these, 11.8% of medical staff provided insufficient information and 6.1% were not provided with information when discharged from the hospital. The overall rating of service quality at very good and good levels is 74.1% and 22.8%, with 86.8% definitely recommending the hospital to family and friends. Some factors related to overall experience: patients with a high school education, never hospitalized, and a hospital stay of less than 2 days had a higher positive experience than other groups. Some factors related to hospital discharge experience: patients under 35 years old, with high school education, never hospitalized and with a hospital stay of less than 2 days have a higher positive experience than other groups.


Conclusion: Patients have a very good overall experience when they leave the hospital, but it is necessary to review and find the causes and improve service quality for patients’ less positive experiences.

Article Details

References

[1] Renate AK et al., How nurses and their work
environment affect patient experiences of the
quality of care: a qualitative study, BMC Health
Services Research 14, 249, 2014.
[2] Jason A, Victoria N, Dianne M et al., Difining
Patient Experience, Patient Experience Journal
1(2), 2014, 7-19
[3] Yuhua B, Guanrong F, Dongdong Z et al., Patient
experience with outpatient encounters at public
hospitals in Shanghai: Examining different
aspects of physician services and implications
of overcrowding, PLoS One, 12(2):e0171684,
2017.
[4] Nguyễn Thanh Bình, Vũ Thị Thu Hương,
Nguyễn Duy Tài và CS, Trải nghiệm của người
bệnh trong quá trình điều trị nội trú tại Bệnh viện
Quận 2, thành phố Hồ Chí Minh, năm 2020, Tạp
chí Y học dự phòng, 31(2), 2021, 117–125.
[5] Nguyễn Thị Huyền Trâm, Trải nghiệm của bệnh
nhân điều trị nội trú tại Khoa Ngoại, Bệnh viện
Đại học Y Hà Nội năm 2018 và một số yếu tố
liên quan; Luận văn thạc sỹ Y tế công cộng – ĐH
Y Hà Nội, 2019.
[6] Hoàng Văn Trình, Lương Khánh Duy, Trải
nghiệm của người bệnh và thân nhân trong quá
trình điều trị nội trú tại bệnh viện thuộc tỉnh Bình212
Phước năm 2019, Nghiên cứu y học TP. Hồ Chí
Minh, Tập 24, Số 1, 2020.
[7] Trần Thị Diệp, Phùng Thanh Hùng, Nguyễn Thị
Hoài Thu, Trải nghiệm của người bệnh điều trị
nội trú tại Bệnh viện Thanh Nhàn năm 2021 và
một số yếu tố liên quan, Khoa học nghiên cứu
sức khỏe và Phát triển, tập 6, số 5, 2022, trang
9-17
[8] Nguyễn Trọng Sơn, Đinh Ngọc Anh, Đàm Thị
Thúy Dung và CS, Trải nghiệm của người bệnh
điều trị nội trú tại Bệnh viện hữu nghị Việt Đức
năm 2021, Tạp chí Y học Việt Nam, tập 520, số
1A, 2022, trang 252-257.
[9] Mai Thị Kiều Oanh, Nguyễn Thị Hồng, Nguyễn
Thị Tươi và CS, Nghiên cứu trải nghiệm của
người bệnh điều trị nội trú tại Viện Điều trị cán
bộ cao cấp, Bệnh viện Trung ương Quân đội 108,
năm 2022; Journal of 108 - Clinical Medicine
and Phamarcy, tập 17 (DB8), 2022.