31. PERCEPTION OF THE CLINICAL LEARNING ENVIRONMENT AMONG NURSING STUDENTS OF HANOI MEDICAL UNIVERSITY IN 2024
Main Article Content
Abstract
Objectives: (1) To survey the perception of clinical learning environment of nursing students at Hanoi Medical University; (2) To study some factors related to the perception of clinical learning environment of nursing students at Hanoi Medical University.
Research method: Cross-sectional descriptive study using self-administered questionnaire Clinical Learning Environment Inventory Vietnamese version (V-CLEI).
Results: The average score of V-CLEI scale is 133.2 ± 11.7, the lowest score is 102 points, the highest is 163 points. The year of study of nursing students is related to the perception of clinical learning environment, the higher the year of study, the higher the perception of nursing students about clinical learning environment.
Conclusion: The perception of nursing students at Hanoi Medical University about the clinical learning environment reached 133.2 ± 11.7, students are aware of the work that a nursing staff must do, they strive to complete the assigned tasks, and are aware that clinical learning is extremely necessary and not a waste of time. However, there are still
limitations: lack of creativity in the clinical learning environment, inappropriate division of work, and overload of work.
Article Details
Keywords
Perception, clinical learning environment, nursing students, Hanoi Medical University
References
[2] Trần Thị Huyền. Những thách thức mà sinh viên điều dưỡng gặp phải tại môi trường học tập lâm sàng tại Đại học Quốc tế Hồng Bàng năm 2019 | Tạp chí Khoa học Điều dưỡng Tập 03 số 01 năm 2019; tr 8-12
[3] “Thực trạng ngành điều dưỡng tại Việt Nam hiện nay như thế nào? Yersin University Jan. 29, 2024.
[4] Jamshidi N, Molazem Z, Sharif F, Torabizadeh C, Najafi Kalyani M. The Challenges of Nursing Students in the Clinical Learning Environment: A Qualitative Study. ScientificWorldJournal 2016.
[5] R. N. Kurian and M. M. James, “Assessment of level of satisfaction of student nurses with their clinical learning environment in a selected college of nursing in New Delhi, India,” Int. J. Curr. Res., vol. 9, no. 12, pp. 62589–62592, 2017.
[6] “Quan điểm của sinh viên điều dưỡng Thổ Nhĩ Kỳ về môi trường học tập lâm sàng của họ: Nghiên cứu nhóm tập trung | KAPUCU | Tạp chí Khoa học Y tế Pakistan.A focus group study 2011, tr 1149– 11532
[7] C. K. L. Chan, W. K. W. So, and D. Y. T. Fong, “Hong Kong baccalaureate nursing students’ stress and their coping strategies in clinical practice,” tr 307–313, 2009
[8] Thi Hue Truong. Vietnamese nursing students’ perceptions of their clinical learning environment: A cross-sectional survey [Master thesis]. Queensland University of Technology; 2015.
[9] Ngô Duy Anh, Nguyễn Thị Ngọc Ngoan. Mức độ nhận thức của sinh viên nghành điều dưỡng trường Đại học Trà Vinh về môi trường thực hành lâm sàng tại bệnh viện. Tạp chí khoa học trường Đại học Trà Vinh 2022 Oct 19, tr 53–61
[10] J. Ramsbotham, “Vietnamese Nursing Students’ Perspectives on Learning Environments: A Multisite Benchmarking Study to Inform Future Initiatives,” presented at the Nursing Education Research Conference 2018 (NERC18), Apr. 2018.
[11] Tiến TTK, Nguyệt NT. Nhận thức về môi trường học tập lâm sàng của sinh viên điều dưỡng năm thứ 2 trường cao đẳng y tế Hà Nội. Tạp Chí Học Việt Nam Tập 530 tháng 9 số 2 năm 2023, tr: 255-259.