52. EVALUATING FACTORS AFFECTING JOB ENGAGEMENT OF SALES STAFF IN THE HEALTHCARE SECTOR IN CAN THO CITY IN 2024-2025

Nguyen Phuc Hung1, Vo Thi My Huong1, Pham Thanh Suol1, Tang Nghiep Minh2, Le Thi Nhan Duyen1, Tran Ba Kien3, Nguyen Van Bo1, Bui Thi Ngoc Han4
1 Can Tho University of Medicine and Pharmacy
2 Can Tho University
3 Hai Duong Central College of Pharmacy
4 VNU University of Medicine and Pharmacy

Main Article Content

Abstract

Objectives: Assessing the reliability of the scale using Cronbach’s Alpha coefficient and evaluating the factors influencing the engagement with retail businesses in the healthcare sector among sales staff in Can Tho city during the period 2024-2025.


Materials and methods: A cross-sectional descriptive study was conducted using direct interviews and surveys via a link to a form or QR code, involving 449 sales staff currently working at healthcare-related business establishments across 9 districts in Can Tho city in 2025.


Results: The reliability analysis results show that all 8 components have high Cronbach’s Alpha coefficients (ranging from 0.909 to 0.972), confirming the strong internal consistency of the measurement scales. The component “career development orientation” recorded the highest reliability (Cronbach’s Alpha = 0.972). All observed variables have item-total correlations greater than 0.7, and the Cronbach’s Alpha if item deleted is lower than the overall Alpha, so all items were retained. The six factors - human resource policies, career development orientation, promotion opportunities, compensation and rewards, workplace environment, and workplace relationships - all have a statistically significant impact on the engagement of sales staff in the healthcare sector (sig < 0.001).


Conclusions: Studies have shown that factors such as human resource policies, career development orientation, promotion opportunities, compensation and rewards, workplace environment, and interpersonal relationships at work have a positive impact on employee engagement.

Article Details

References

[1] Ban Chấp hành Trung ương Đảng khóa XII. Nghị quyết số 20/NQ-TW: Tăng cường công tác bảo vệ, chăm sóc và nâng cao sức khỏe nhân dân trong tình hình mới, 2017.
[2] Bayad Jamal Ali, Govand Anwar. An empirical study of employees’ motivation and its influence job satisfaction. International Journal of Engineering, Business Management, 2021, 5 (2): 21-30.
[3] Phùng Hà Thị Thu Ba, Hoàng Thy Nhạc Vũ. Phân tích các yếu tố liên quan đến sự gắn kết của người giới thiệu thuốc với nơi làm việc tại thành phố Hồ Chí Minh giai đoạn 2021-2022. Tạp chí Y học Việt Nam, 2023, 524 (1B): 160-166.
[4] Vo Thi My Huong, Nguyen Phuc Hung, Nguyen Thi Tuyet Minh, Tang Nghiep Minh, Le Thi Nhan Duyen et al. Analysis of factors affecting the engagement of pharmacists with the organization working in public health facilities: a quantitative study in Vietnam. BMC Health Services Research, 2025, 25 (1): 464.
[5] Nguyễn Đình Thọ. Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh. Nhà xuất bản Tài chính, 2013: 364-365.
[6] Bùi Thanh Tráng, Đinh Vũ Định, Phan Thị Lý, Nguyễn Anh Đức. Mối quan hệ giữa chất lượng tín hiệu và sự tin tưởng vào rau an toàn: Vai trò trung gian của sự tin tưởng vào nhà bán lẻ tại thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Nghiên cứu Kinh tế và Kinh doanh châu Á, 2021, 32 (6): 52-73.
[7] Gail M Sullivan, Anthony R Artino Jr. Analyzing and interpreting data from Likert-type scales. Journal of graduate medical education, 2013, 5 (4): 541-542.
[8] Võ Ngọc Cẩm Tú, Bùi Văn Trịnh. Các nhân tố ảnh hưởng đến sự gắn kết với tổ chức của người lao động tại các doanh nghệp may tại các khu công nghiệp trên địa bàn tỉnh Vĩnh Long. Tạp chí Công thương, 2021, số 25.
[9] Nguyễn Danh Nam, Uông Thị Ngọc Lan. Các yếu tố ảnh hưởng đến sự gắn kết với tổ chức của công chức, viên chức tại Sở Nông nghiệp và Phát triển nông thôn tỉnh Nghệ An. Tạp chí Kinh tế và Quản trị kinh doanh, 2021, số 19: 26-36.