42. CURRENT STATUS AND TRAINING NEEDS IN CONTINUING EDUCATION FOR NURSES AT VIETNAM GERMAN FRIENDSHIP HOSPITAL, 2025

Nguyen Khanh Duy1, Bui Hoai Nam2, Nguyen Van Thang3, Nguyen Duc Trong4
1 Viet Duc University Hospital
2 Vietnam Environmental and Marine Sciences Institute
3 Thang Long University
4 Hoa Binh University

Main Article Content

Abstract

Objectives: To describe the current situation and the continuous training needs of nurses at Viet Duc University Hospital in 2025.


Research methods: A cross-sectional study using a semi-structured questionnaire on 275 nurses at Viet Duc University Hospital.


Results: The findings showed that the percentage of nurses who had participated in at least one continuous training course in the past two years was very high (97.8%). The blended learning format (a combination of in-person and online learning) accounted for the highest proportion among the training methods (56.5%). The training content focused on skills such as patient safety (86.5%), emergency care (80.4%), and communication skills (81.1%). The demand for training was high (96.7%), with essential skills identified as: emergency and urgent care skills, patient safety skills, communication skills, and professional practice skills in accordance with legal and ethical standards.


Conclusion: Nurses actively registered for continuous training courses not only to meet professional practice requirements but also to enhance their clinical competence and soft skills in patient care.

Article Details

References

[1] Cathy Peck et al. Continuing medical education and continuing professional development: international comparisons. BMJ: British Medical Journal, 2000, 320 (7232), tr. 432-435.
[2] Chunping Ni et al. Continuing education among Chinese nurses: A general hospital-based study. Nurse education today, 2014, 34 (4), tr. 592-597.
[3] Bộ Y tế. Thông tư số 32/2023/TT-BYT hướng dẫn Luật khám, chữa bệnh thay thế cho Thông tư số 26/2020/TT-BYT để sửa đổi Thông tư số 22/2013/TT-BYT, hướng dẫn về đào tạo liên tục cho cán bộ y tế, 2023.
[4] Bộ Y tế. Thông tư số 26/2020 ngày 28/12/2020 sửa đổi, bổ sung một số điều của Thông tư số 22/2013/TT-BYT ngày 09 tháng 8 năm 2013 của Bộ trưởng Bộ Y tế hướng dẫn việc đào tạo liên tục cho cán bộ y tế, 2020.
[5] Bộ Y tế. Thông tư số 22/2013/TT-BYT ngày 09/8/2013 hướng dẫn việc đào tạo liên tục cho cán bộ y tế, 2013.
[6] Chử Văn Thắng, Nguyễn Thị Bình An. Mô tả thực trạng và nhu cầu đào tạo liên tục của điều dưỡng viên tại Bệnh viện Thanh Nhàn năm 2021. Tạp chí Y học Việt Nam, 2022, 516 (1), tr. 164-168.
[7] Nguyễn Thị Nga. Thực trạng và nhu cầu đào tạo liên tục cho điều dưỡng lâm sàng khối nội tại Bệnh viện Đa khoa tỉnh Phú Thọ năm 2016-2021. Luận văn thạc sĩ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y tế Cộng cộng, 2020.
[8] Chu Thị Nữ và cộng sự. Đánh giá thực trạng và nhu cầu đào tạo liên tục của điều dưỡng lâm sàng tỉnh Vĩnh Phúc giai đoạn 2019-2022. Tạp chí Y học Việt Nam, 2023, 530 (1), tr. 331-336.