38. PATIENT SATISFACTION WITH OUTPATIENT MEDICAL EXAMINATION AND TREATMENT SERVICES AT THE CENTRAL ODONTO - STOMATOLOGY HOSPITAL IN HANOI IN 2025 AND RELATED FACTORS

Nguyen Thi Lan Anh1, Bui Hoai Nam2, Nguyen Van Thang3, Nguyen Duc Trong4
1 Hanoi Central Odonto
2 Vietnam Environmental and Marine Sciences Institute
3 Thang Long University
4 Hoa Binh University

Main Article Content

Abstract

Objectives: To describe patient satisfaction with outpatient medical examination and treatment services at the Central Odonto - Stomatology Hospital in Hanoi in 2025 and some related factors.


Methods: A descriptive cross-sectional study with analysis.


Results: The results showed that the overall satisfaction rate of patients with medical examination and treatment services at the hospital was 93.9%. Among them, the overall satisfaction score regarding the professional aspect of medical staff was the highest, followed by communication attitude, and finally, the facilities and service equipment aspect had the lowest overall satisfaction score. Several factors were identified as being related to overall satisfaction with medical examination and treatment services, including: gender, age, place of residence, marital status, income level, and treatment department, with statistical significance (p < 0.05).


Conclusion: The overall satisfaction rate with medical examination and treatment services was 93.9%. Factors related to overall satisfaction with medical examination and treatment services in the study subjects with statistical significance (p < 0.05) included: gender, age, place of residence, marital status, income level, and treatment department.

Article Details

References

[1] Phạm Thanh Hà, Nguyễn Thị Thúy Nga, Nguyễn Lê Ngọc Khanh và cộng sự. Đánh giá mức độ hài lòng của người bệnh ngoại trú đến khám và điều trị tại Bệnh viện Răng Hàm Mặt Trung ương Hà Nội năm 2021-2022. Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển, 2023, 7 (06), 66-72.
[2] Bùi Thị Hải. Đánh giá mức độ hài lòng của khách hàng nha khoa tại một số cơ sở công lập ở Hà Nội năm 2019-2020. Luận văn thạc sĩ răng hàm mặt. Trương Đại học Y Hà Nội, 2020.
[3] Lương Thị Thu Hạnh. Đánh giá sự hài lòng và các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của khách hàng sử dụng dịch vụ khám chữa bệnh tại Khoa Phẫu thuật Hàm mặt, Bệnh viện Đại học Y Dược thành phố Hồ Chí Minh năm 2020. Luận văn thạc sĩ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y tế công cộng, 2020.
[4] Lương Thị Thu Hạnh, Lâm Hoài Phương, Vũ Thị Thanh Mai và cộng sự. Nghiên cứu thử nghiệm kiểm định thang đo hài lòng người bệnh sử dụng dịch vụ răng hàm mặt Sakalauskienė. Tạp chí Y học Việt Nam, 2022, 516 (số đặc biệt), tr. 119-127.
[5] Trương Văn Hiếu, Lê Thị Liên, Nguyễn Thị Lan Anh. Thực trạng về sự hài lòng và các yếu tố liên quan ở người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Răng Hàm Mặt Trung ương Hà Nội năm 2021. Tạp chí Y học Việt Nam, 2022, 517 (1), tr. 17-21.
[6] Lưu Văn Tường, Trương Ngân Giang, Phạm Thị Thùy Trang và cộng sự. Thực trạng và một số yếu tố liên quan đến sự hài lòng của người bệnh về dịch vụ khám chữa bệnh tại Khoa Răng, Bệnh viện Trung ương Quân đội 108 năm 2023. Tạp chí Nghiên cứu Y học, 2024, 174 (1), tr. 294-302.
[7] Sakalauskienė Z, Machiulskiene V, Murtomaa H et al. Satisfaction with dental care and its role in dental health-related behaviour among lithuanian university employees. Oral Health Prev Dent, 2015, 13 (2), p. 113-121.
[8] Turra L, Zanetti P, Rigo L. Patient’ satisfaction with dental care: an integrative review, 2021.
[9] Vaz N. Patient Satisfaction. Healthcare Administration for Patient Safety and Engagement, 2018, 186-200.