38. SATISFACTION OF PARENTS OF CHILDREN FROM 9 - 36 MONTHS USING RESPIRATORY PHYSICAL THERAPY SERVICES AT HQT REHABILITATION CENTER IN 2023 AND SOME RELATED FACTORS

Ha Quang Truong1, Bui Hoai Nam2, Nguyen Duc Trong3
1 HQT Hanoi Rehabilitation Center
2 Institute of Environmental Sciences
3 Thang Long University

Main Article Content

Abstract

Objective: Describe the satisfaction of parents of children aged 9-36 months using respiratory physical therapy services and some factors related to the satisfaction of parents of children at the Healthy Quality and Thankful (HQT) rehabilitation center in 2023.


Method: Analytical cross-sectional descriptive study.


Result: The overall satisfaction rate of the research subjects with the service used was relatively high at 86,4%, the remaining 13,6% were not satisfied with the service. In particular, the satisfaction rate for 5 keys next to “accessibility”, “facilities”, “information transparency”, “staff attitude”, and “treatment results” are 60%, 77,4%, 80,7%, 90,2% and 90,0%. Analysis results show that service satisfaction is related to: gender (OR=2,66; 95%CI=1,3-5,19), average income (OR=1,79; 95%CI=1,02-3,13), type of treatment before respiratory physical therapy and frequency of respiratory physical therapy (OR=6,67; 95%CI=1,31-33,87).


Conclusion: The overall satisfaction rate of the research subjects with the service used was relatively high at 86,4%. Factors related to overall service satisfaction with statistical significance p<0,05 include: gender, income, type of treatment before performing physical therapy and frequency of performing respiratory therapy.

Article Details

References

[1] Võ Thị Kim Anh và CS, Sự hài lòng của người
bệnh và một số yếu tố liên quan đến sử dụng dịch
vụ khám bệnh tại các trạm y tế huyện Bàu Bàng,
Bình Dương năm 2019, Tạp chí Y học Việt Nam,
514, 2019, 313-318.
[2] Trần Thị Hồng Cẩm, Đánh giá sự hài lòng của
bệnh nhân về sử sụng dịch vụ khám chữa bệnh296
tại một số bệnh viện công lập, Luận án Tiến sĩ,
Học viện Chính trị quốc gia Hồ Chí Minh, 2017.
[3] Vũ Văn Du, Nguyễn Bá Thiết, Đánh giá mức độ
hài lòng của người bệnh nội trú về chất lượng
dịch vụ y tế tại khoa điều trị theo yêu cầu bệnh
viện Phụ Sản Trung ương năm 2016, Tạp chí Y
học dự phòng, 27(3), 2017, 154.
[4] Bùi Tuấn Khoa và CS, Nghiên cứu sự hài lòng
của người bệnh ngoại trú tại Bệnh viện Trung
ương Quân đôi 108 năm 2017, Tạp chí Y dược
lâm sáng 109, số 13 tháng 3/2018, tr.162-168.
[5] Nguyễn Đức Trọng, Bùi Hoài Nam, Nghiên cứu
thực trạng hiểu biết về quyền lợi và sự hài lòng
của người khám chữa bệnh BHYT về chất lượng
dịch vụ khám và điều trị tại một số cơ sở y tế, Báo
cáo khoa học toàn văn Hội nghị khoa học quốc tế
lần thứ 5 và Hội nghị khoa học Quốc gia lần thứ
9 về sức khỏe nghề nghiệp và Môi trường, Y học
Thực hành số 1078-2018, tr247-251.
[6] Phạm Đoan Vi và CS, Các nhân tố ảnh hưởng
đến dự hài lòng của người thân bệnh nhi về chất
lượng dịch vụ chữa bệnh nội trú tạo Bệnh viện
Nhi đồng thành phố Cần Thơ, Tạp chí Nghiên
cứu khoa học và Phát triển kinh tế Trường Đại
học Tây Đô, Số 008-2020, tr 35-51.
[7] World Health Organization (WHO), A
framework for measuring responsiveness, GPE
Discussion, 2008, Paper Series 32.