14. HYSICAL ACTIVITIES OF STUDENTS OF HANOI MEDICAL UNIVERSITY AND SOME FACTORS RELATED IN 2022

Ngo Thi Tam1, Bui Thanh Hai2, Dang Thi Diep Thanh2, Nguyen Ha Anh2, Nguyen Thi Thanh Nga2, Nguyen Thi Thu Hang2, Nguyen Nhi Bac2, Bui Thi Hong Anh2, Le Minh Dat2
1 Dai Nam University
2 Institute of Preventive Medicine and Public Health

Main Article Content

Abstract

Objectives: To describe the level of physical activity students at Hanoi Medical University are now
engaging in in 2022 and conduct some associated factor analysis.
Methods: A cross-sectional descriptive study on 306 students of Hanoi Medical University using the
IPAQ-SF toolkit. Classification and assessment of physical activity based on IPAQ-SF and WHO
recommendations.
Results: Among the study subjects, 39 students (12.8%) were physically active at a high level, 118
students were moderately active (38.6%) and 149 students were active at a low level (48.7%). Only
35.3% of students are physically active in accordance with WHO recommendations. Physical activity
was statistically significantly correlated to 4 factors gender, school year, BMI, and significance.
Conclusion: Students at Hanoi Medical University continue to exhibit comparatively low levels of
mental activity. The school may take action to increase extracurriculars that incorporate physical
activity, like sports clubs.

Article Details

References

[1] WHO, Physical activity, accessed November 10,
2022, at https://www.who.int/news-room/factsheets/detail/physical-activity, 2022.
[2] Đặng Thị Thu Hằng, Tạ Thị Như Quỳnh, Nguyễn
Thị Hải Hà & cs Hoạt động thể chất của sinh viên
cử nhân dinh dưỡng trường Đại học Y Hà Nội,
Tạp chí Y tế Công cộng, 2018, (45), tr. 9.
[3] Nguyễn Thị Thu Hương, Trần Thơ Nhị, Tự chăm
sóc bản thân của sinh viên y khoa năm thứ ba Đại
học Y Hà Nội, niên khóa 2021-2022”, Tạp chí Y
học Việt Nam, 2020, 515(6 ), tr. 5
[4] Trần Minh Hiền, Thực trạng hoạt động thể lực
của sinh viên y Hà Nội và một số yếu tố liên quan,
Đại học Y Hà Nội, 2020.
[5] Forde C, Scoring the International Phyical
Activity Questionnaire (IPAQ), Tritiny College
Dublin, 2016.
[6] WHO, WHO guidelines on Physical activity and
sedentary behaviour, 2020.
[7] Nguyễn Thị Trúc Ly, Tình trạng hoạt động thể lực
và một số yếu tố liên quan của sinh viên trường
Cao đẳng Y tế An Giang 2020, 2020.
[8] Hoàng Thị Phương, Tình trạng dinh dưỡng và
hoạt động thể chất của học sinh THCS hai trường
nội thành, thành phố Hà Nội năm học 2017-2018,
Đại học Y Hà Nội, 2020.