56. PATIENT SATISFACTION AFTER UTERINE FIBROID SURGERY AT THE OBSTETRICS DEPARTMENT OF QUANG NINH OBSTETRICS AND PEDIATRICS HOSPITAL IN 2024

Vu Thi Xuan Hoan1, Tong Thi Duyen1, Tieu Thi Nhung1, Nguyen Thanh Huyen1, Nguyen Tien Hao1, Nguyen Thi Hop1, Tran Thi Loan1, Nguyen Thu Hoai2, Le Thu Thao3
1 Vinmec Smart City International General Hospital
2 108 Military Central Hospital
3 National Hospital of Endocrinology

Main Article Content

Abstract

Objective: To assess patient satisfaction during hospitalization at the Obstetrics Department of Quang Ninh Obstetrics and Pediatrics Hospital.


Subjects and methods: A cross-sectional descriptive study was conducted involving 84 patients who underwent uterine fibroid surgery at the Obstetrics Department of Quang Ninh Obstetrics and Pediatrics Hospital.


Results: Inpatients’ satisfaction with service accessibility was rated with a mean score ranging from 4.83 ± 0.37 to 4.89 ± 0.31. Transparency in information and medical care received a 100% satisfaction rate. Infrastructure and facilities for patients were rated between 4.89 ± 0.31 and 4.96 ± 0.18. Healthcare staff’s attitude and professional competence were highly rated, with scores from 4.89 ± 0.31 to 4.96 ± 0.18. Service delivery for patients was evaluated between 4.88 ± 0.32 and 4.92 ± 0.25.


Conclusion: Inpatients at the Obstetrics Department of Quang Ninh Obstetrics and Pediatrics Hospital reported a very high level of satisfaction, reaching 100% across all evaluated categories.

Article Details

References

[1] Trần Thanh Bình. Sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú đối với dịch vụ khám chữa bệnh tại Bệnh viện Y học cổ truyền Thái Nguyên. Luận văn bác sĩ chuyên khoa II, Trường Đại học Y Dược Thái Nguyên, 2020.
[2] Nguyễn Ngọc Phước và cộng sự. Đánh giá sự hài lòng người bệnh nội trú và người nhà người bệnh về chất lượng dịch vụ y tế tại Viện Tim mạch Việt Nam, Bệnh viện Bạch Mai. Báo cáo khoa học nội bộ, Bệnh viện Bạch Mai, 2014.
[3] Ngô Quang Thiện, Nguyễn Trung Nghĩa. Sự hài lòng của người bệnh nội trú về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh và một số yếu tố liên quan tại Bệnh viện Đa khoa khu vực Long Khánh. Tạp chí Y Dược học Cần Thơ, 2023, số 65, tr. 43-49.
[4] Hồ Phương Thúy, Bàn Văn Hoàng, Nguyễn, Hà Xuân Kiên. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về công tác chăm sóc của điều dưỡng tại Khoa Khám bệnh, Bệnh viện Đa khoa tỉnh Tuyên Quang năm 2020. Tạp chí Khoa học Điều dưỡng, 2021, 4 (3), tr. 6-16.