38. ASSESSMENT OF CUSTOMERS SATISFACTION AND SOME RELATED FACTORS AT THE NUTRITIONAL COUNSELING DEPARTMENTS AT THE INSTITUTE OF NUTRITION, 2023
Main Article Content
Abstract
Objective: Describe customers satisfaction with nutritional counseling services at the Nutrition Institute in 2023.
Subject and method: A descriptive cross-sectional survey was conducted, gathering quantitative data from 270 clients receiving nutritional counseling services. Surveys were administered based on Decision 3869/QĐ-BYT issued on August 28, 2019, by the Ministry of Health.
Results: The average satisfaction score among clients was 4.54 ± 0.43, with an overall satisfaction rate of 87.8%. The highest satisfaction rate was observed in "Healthcare staff's attitude and skills," at 97.4%, scoring 4.76 ± 0.43. The lowest satisfaction rate was in "transparency of information and administrative procedures," at 80.7%, scoring 4.41 ± 0.48. There was a statistically significant difference in satisfaction levels between urban and rural areas (p < 0.05).
Conclusion: It is essential to invest in and improve the factors with lower satisfaction ratings to enhance service quality and attract more regular customers to the nutritional consultation services at the National Institute of Nutrition.
Article Details
Keywords
Satisfaction, Customers, Institute of Nutrition
References
[2] Cano SJ, Hobart JC. The problem with health measurement. Patient preference and adherence. 2011 Jun 14:279-90.
[3] Lê Tiến Tùng. Đánh giá sự hài lòng của khách hàng tại Trung tâm Y khoa số 1 Tôn Thất Tùng, Bệnh viện Đại học Y Hà Nội năm 2016 . Luận văn thạc sĩ quản lý bệnh viện, Trường đại học Y Hà Nội, 2017.
[4] Bộ Y tế. Quyết định 3869/QĐ-BYT ngày 28/8/2019 về việc ban hành mẫu phiếu và hướng dẫn khảo sát hài lòng người bệnh và nhân viên y tế.
[5] Amro N, Kamel AM, Qtait M, Yagi H, Amro B, Amro R, Amro R. Factors affect patients satisfaction in emergency departments in Palestine. An International Peer-reviewed Journal. 2018;54.
[6] Asamrew N, Endris AA, Tadesse M. Level of patient satisfaction with inpatient services and its determinants: a study of a specialized hospital in Ethiopia. Journal of environmental and public health. 2020;2020(1):2473469.
[7] Phạm Văn Hán, Vũ Quang Hưng, Cáp Minh Đức. Sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Đa khoa 115 Nghệ An năm 2020. Tạp chí Y học Dự phòng, 2022, tập 32 Số 1 (2022).
[8] Nguyễn Đăng Dung và Nguyễn Hoàng Anh (2012). Tăng cường tính minh bạch của quyết định hành chính. Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội, Luật học 28 (2012) 204‐211 204.